Us menjaríeu unes maduixes cobertes amb una combinació de xocolata amb llet i avellanes, crumble de festuc, crema 100% de festuc ibèric i kataïfi portat des de Dubai i torrat abans de consumir? Si la resposta és afirmativa, us tornareu bojos de plaer a La Fresería, la botiga de maduixes més viral de l’Estat, que aquest divendres obre el seu primer establiment a Barcelona. El local està ubicat al número 195 del carrer de Consell de Cent. La Fresería, amb més de 100 milions de visualitzacions a les xarxes socials, es presenta amb el lema “les maduixes més famoses del món”. Diuen que s’inspiren en la forma de menjar fruita que arrasa a Nova York i a Londres, “amb un toc personalitzat i amb diversos toppings” i salses, com xocolata, festuc, salsa oreo o de kinder, entre altres. Fins ara, La Fresería té establiments a València, Madrid, Còrdova, Jaén, Màlaga, Girona i Figueres, i ara obre a la capital catalana. La Fresería funciona amb el sistema de franquícia, de manera que un emprenedor pot obrir el seu propi negoci amb la cobertura de la marca.
La Boqueria, un altre concepte
La Fresería aposta per una sola fruita i molts complements per fer-la al gust de qualsevol client, amb toppings i salses tant tradicionals com innovadores. Tot plegat, amb l’ingredient imprescindible de la xocolata calenta. És un model innovador exportat de grans ciutats com Nova York i Londres, afirmen els seus impulsors, que els diferencia d’una oferta que ja fa temps que està instal·lada a Barcelona en el camp de la fruita per emportar-se. Al mercat de la Boqueria, i també en molts supermercats, es poden trobar envasos de fruita tallada i preparada per menjar al carrer. A preus pensats per als turistes. En el cas de La Fresería, segons el seu web, el got petit inclou una salsa i té un preu de 4,50 euros, el mitjà 6,50 euros, i la mida XL inclou salses i toppings il·limitats per 15,,90 euros.