Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La bogeria Pixar: per què l’exposició arrasa entre els barcelonins

Entrades esgotades en la majoria de franges, bogeria absoluta a les xarxes socials i al carrer, milers de fotografies, reels, històries compartides al voltant de l’exposició de Disney i Pixar a tocar de Westfield La Maquinista. Les pel·lícules més icòniques de Pixar, els escenaris més coneguts a mida real, personatges, olors i sensacions en 3.000 m2 que converteixen Món Pixar en l’exposició immersiva més potent del moment. La clau de l’èxit és el còctel d’emocions i tecnologia immersiva, fins ara mai vist, que empeny els visitants a sentir-se dins de les pel·lícules que han vist al cine o a casa.

“L’enfocament va ser crear una experiència que no només fos visual, sinó que activés tots els sentits. Volíem que els visitants sentissin que estaven dins de les pel·lícules de Pixar, i es van cuidar tots els detalls: les projeccions, els sons, les textures i fins i tot les aromes. Cada sala està dissenyada per transportar els assistents directament a aquests mons, creant una immersió total que va més enllà del que veiem a la pantalla”, explica Nicolás Renna, CEO de Proactiv Entertainment, organitzador de la mostra juntament amb Golden Peak, en conversa amb el TOT Barcelona.

Una experiència “immersiva i emocional”

Ciència, tecnologia, art, matemàtiques i fins i tot enginyeria. La combinació transgredeix de llarg els models clàssics d’una exposició, una tendència que Renna creu que ha vingut per a quedar-se: “A les exposicions com Món Pixar es combinen de manera natural la tecnologia, la creativitat i l’art per crear experiències immersives i emocionals. Al cinema, especialment a les pel·lícules de Pixar, també veiem com aquestes disciplines s’integren. La ciència i l’enginyeria són darrere de l’animació avançada, mentre que l’art i les matemàtiques creen personatges i mons que se senten reals i propers”, argumenta. De fet, considera que és una fusió necessària per poder explicar històries més riques. “El públic està cada cop més interessat en aquestes combinacions que amplien els límits de la creativitat”, conclou el CEO de Proactiv Entertainment.

Una de les escenes de l’exposició Món Pixar PIXAR

Ara bé, que ningú no pensi que aquesta exposició és per a nens. Diverses generacions es veuen reflectides a l’exposició. I és que, com apunta Nicolás Renna, Pixar ha sabut crear històries que “connecten amb totes les generacions”. “Els adults que van créixer amb personatges com Buzz Lightyear o Nemo troben a l’exposició una oportunitat per reviure aquests records i compartir-los amb els seus fills”. Perquè, afegeix, l’exposició no només és visualment impressionant, sinó que “també desperta emocions i records profunds”.

La joia de la corona, Rayo McQueen

És una de les principals atraccions de l’exposició. Aquest cotxe de carreres a mida real, protagonista de la saga Cars, és una rèplica fidel del personatge animat, cosa que permet als visitants experimentar la sensació de veure Rayo McQueen cobrar vida fora de la pantalla. “El més fascinant és la precisió amb què està fabricat. No s’ha deixat res a l’atzar: des de l’acabat brillant, els colors tan característics fins al detall dels pneumàtics i els ulls que hi donen vida. És com si hagués sortit de la pantalla i estigués llest per a una nova carrera, però aquesta vegada, al cor de Barcelona”, diu Renna a aquest diari.

Si visiteu l’exposició, Renna ofereix alguns consells per gaudir-la al màxim i “connectar amb el nen interior”. “Primer, que explorin cada racó: moltes àrees tenen sorpreses visuals i elements interactius que poden passar desapercebuts si t’afanyes. Un altre consell és no oblidar-se de les petites joies ocultes. Hi ha picades d’ullet, referències i detalls que només els veritables fans de Pixar notaran. També cal portar una càmera o mòbil ben carregat, ja que hi ha moltes oportunitats per fer fotos increïbles als diferents escenaris”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa