La sala Beckett acull a partir d’aquest dimarts 18 de març, i fins al divendres 18 d’abril, la nova obra de teatre ‘L3 Fontana’, una comèdia dramàtica sobre una ruptura a través del temps. La nova creació de l’actriu Roser Vilajosana, que també protagonitza un dels papers de l’obra, gira al voltant de la relació de dos joves, que tallen en sec quan ell li demana matrimoni. Tot plegat es complementa amb la mirada de l’Iris, una persona sense llar que apareix per oferir-los un altre punt de vista: “Tenia ganes de parlar sobre una ruptura sense dramatisme, cridòria i toxicitat”, subratlla l’escriptora de l’obra. Aquesta nova comèdia romàntica està ambientada al barri de Gràcia, tal com el seu propi nom indica, ja que és el lloc on ha viscut tota la vida l’autora.
La història comença una nit a les Festes de Gràcia, quan la Nina i en Sergi es coneixen. Si bé durant un temps naveguen amb èxit per diferents moments rellevants en la seva relació, aquesta s’acaba de forma abrupta quan ell li demana per casar-se. La idea de Vilajosana per aquesta obra es remunta una dècada enrere, l’any 2015, moment en què va escriure la primera escena del text. En aquell moment, però, aquesta primera escena va acabar guardada en un calaix. Anys després, l’escriptora va decidir reprendre els mateixos personatges per confeccionar una nova obra i, a l’hora d’ajuntar-los, va veure que podia fer una història que acompanyes una parella en els moments clau d’una ruptura. A partir d’aquí, l’actriu posa el focus en múltiples moments de la ruptura i del dol de la parella, mesos, setmanes i anys després. A més, la història de la parella es complementa amb l’aparició de l’Iris, una dona sense llar que viu prop de la parada de Fontana i que ajuda a la Nina i en Sergi a “desdibuixar” les idees d’una “típica parella estereotipada”.

L’humor, un element clau
L’escriptora i actriu de l’obra destaca que l’humor és un dels aspectes clau de la seva nova creació, la qual es podrà veure a la sala Beckett, ja que, tot i ser una obra que gira al voltant d’una ruptura, volia que fos “divertida” per a l’espectador: “Ho donem tot pel gag. I aquest procés també porta els mateixos personatges a adonar-se que es pot viure fent broma”, detalla la creadora. És per aquest motiu, doncs, que Vilajosana considera que es pot considerar una “oda” a les ruptures i a la “neurosi” d’un mateix, sense perdre en cap moment la quotidianitat.
