El 28 de febrer de 2026, Barcelona es vestirà de gala per acollir l’edició d’enguany dels Premis Goya a l’auditori del Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), vint-i-cinc anys després de l’última vegada que els premis espanyols van arribar a la capital catalana. “Tenim totes les raons que es poden imaginar per celebrar els Goya a Barcelona”. Així ho ha expressat el president de l’acadèmia de cinema espanyola, Fernando Méndez-Leite, aquest divendres en un acte des del Palau de la Generalitat, en el qual ha destacat el moment d’auge del cinema català. L’alcalde barceloní, Jaume Collboni, ha destacat que vol que la gala dels Goya sigui “accessible” i “obert” a la ciutadania.
De moment, encara no s’ha concretat qui serà l’encarregat de presentar i dinamitzar l’entrega de premis, tot i que el president de l’acadèmia espanyola de cine assegura que “estan treballant amb diverses possibilitats”: “Suposo que algun dels presentadors serà català, però tampoc ho puc confirmar”, ha assegurat durant el torn de preguntes dels periodistes. Sí que ha dit, però, que continuaran treballant per limitar els minuts en què els premiats fan agraïments. “Volem fer una gala més breu de l’habitual amb la idea que sigui àgil i divertida”, ha explicat Méndez-Leite. Malgrat que ha evitat concretar més detalls sobre el funcionament de la gala, el president de l’acadèmia espanyola augura una gala espectacular: “No podem concretar grans coses sobre la gala, però probablement serà la millor gala dels Goya. Tornar a Barcelona és més que un gest, és un reconeixement a una ciutat que respira cinema”, ha sentenciat.

Un mes ple de cinema a Barcelona
La gala dels premis Goya, del 28 de febrer, es produirà poques setmanes dels premis Gaudí, que enguany se celebraran el vuit de febrer al Gran Teatre del Liceu. És a dir, durant tot el mes de febrer, Barcelona es convertirà, de nou, en la capital del cinema català i espanyol. Durant aquells dies, l’Ajuntament organitzarà algunes activitats per acompanyar la festa. Per exemple, el consistori habilitarà a la mateixa Casa Gran un ‘photocall’ amb reproduccions de les estatuetes perquè la ciutadania s’hi pugui fer fotografies. També organitzarà un “modest” passeig de la fama als darrers trams de l’avinguda Diagonal al Fòrum amb tots els guardonats catalans que han participat de les 39 edicions prèvies i farà projeccions dels films nominats a la Filmoteca de Catalunya obertes per a tot el públic.