L’oci nocturn a Barcelona és sempre un aspecte clau. Moltes persones, siguin autòctones o estrangeres, escullen la capital catalana com el seu destí turístic gràcies a l’oferta nocturna que s’hi troben durant les seves vacances. Només Eivissa supera Barcelona com a destí preferit dels usuaris de l’oci nocturn segons un estudi de la Federació Nacional d’empresaris d’Oci i Espectacles. De fet, Barcelona gaudeix de 6 locals considerats entre els 100 millors del món per sortir de festa. Shöko, Opium, Sutton, Bling Bling, Apolo i Pachá són qui conformen les 6 representants barcelonines dintre del top 100 dels ‘Golden Moon Awards’.

Les dades de l’informe

El costa de l’entrada a aquests locals ha incrementat el seu preu. L’any 2022 el preu mitjà per als usuaris era de 15 euros, mentre que en aquest 2023 se situa en 18,5 euros, una pujada del 20%. L’oci nocturn és molt ben valorat pels estrangers que busquen diversió en les seves vacances, però el 46,26% dels clients provenen de la mateixa ciutat de Barcelona, la gent de la província representa un 24,48% i pel que fa al turisme, el nacional és un 16,31% del total i tan sols un 12,92% és turisme estranger.

Quin és el públic d’aquests locals?

El 52,89% dels usuaris d’oci nocturn són d’entre 20 i 30 anys. El segueixen els usuaris d’entre 30 i 40 anys, que representen el 25,30% mentre que la forquilla d’entre 40 i 50 és només 13,82% i tan sols l’1% es troba entre els 50 i els 60 anys. Segons Ramón Más, president de la Federació Nacional d’empresaris d’Oci i Espectacles: “L’estiu és moment de major activitat de socialització en les zones turístiques i el principal moment de major d’activitat pels locals d’oci situats en les zones costaneres, que prenen l’alternativa de la temporada d’hivern que es desenvolupen les principals capitals espanyoles”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa