Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Més de 30.000 dones corren per la lluita contra el càncer de mama

La Cursa de la Dona és un dels esdeveniments esportius més multitudinaris de Barcelona. Enguany, al voltant de 33.000 dones han participat en l’esdeveniment i, tot i que la majoria han caminat, la concentració de samarretes roses a favor de la lluita contra el càncer de mama s’han pogut veure des de qualsevol terrassa del centre de la capital catalana. Amb una distància a recórrer de més de 7 quilòmetres, la cursa ha anat des del passeig de Pujades fins a finalitzar al passeig de Lluís Companys. A més, la prova ha passat per diversos carrers emblemàtics de la capital catalana.

A partir de les sis del matí, i fins a la una del migdia, la circulació de vehicles als passejos de Pujades i el de Colom, les avingudes del Marquès de l’Argentera i del Paral·lel i els carrers de la Marina, del Comte d’Urgell, del Bruc i de Trafalgar i la ronda de Sant Pau ha quedat prohibida. En aquest sentit, un grup multitudinari de dones -i també alguns homes- han passejat pels carrers de Barcelona per donar visibilitat a la lluita i la prevenció contra el càncer de mama. Aquest diumenge, doncs, la Cursa de la Dona ha aplegat a més de 30.000 persones que a hores d’ara els queda molt poc per acabar el recorregut, de 7,7 quilòmetres.

L'inici de la Cursa de la Dona / Angel Manzano
L’inici de la Cursa de la Dona / Angel Manzano

Afectacions al transport públic

La major part dels desviaments són a la Gran Via, a la confluència dels carrers d’Entença i de Calabria, també a l’avinguda del Paral·lel, on es talla el sentit ascent del tram comprés entre l’avinguda de les Drassanes i la ronda de Sant Pau. A més, l’Ajuntament ha hagut d’habilitar el trànsit en doble sentit als carrers de la Ribera, la Fusina, el Parc, Arc del Teatre, Sant Pere més Alt, Roger de Llúria i Casp, també a pla de Palau i als voltants del Born. Pel que fa als autobusos, les línies afectades són les corresponents al D20, D50, H12, H14, H16, V11, V13, V15, V17, V19, V21, 7, 19, 21, 22, 24, 39, 47, 54, 55, 59, 63, 67, 120, 121, 136 i 141, i també les rutes blava i vermella del Bus Turístic.

Imatge de la multitudinària Cursa de la Dona del 2023 / Angel Manzano
Imatge de la multitudinària Cursa de la Dona del 2023 / Angel Manzano
Més notícies
Notícia: Barcelona viu una altra setmana negra de desnonaments
Comparteix
Un dels casos més alarmants va ser el d'un veí de 22 anys de la Casa Orsola que es trobava en situació de vulnerabilitat
Notícia: Cinc detinguts per drogar i robar clients de dos locals de prostitució
Comparteix
La policia assegura que van aconseguir estafar 110.000 euros en total
Notícia: Barcelona busca el seu Pierre Morhange
Comparteix
El càsting de la versió barcelonina de 'Los Chicos del Coro' va arrencar dilluns amb més de 200 aspirants
Notícia: Bloc Venus: el preu de voler una vida digna a la Mina
Comparteix
Els veïns del deteriorat edifici de Sant Adrià cremaran tots els cartutxos per obtenir la indemnització que consideren justa | La croada dels afectats vol evitar que es puguin repetir casos així per desídia de les autoritats

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa