Barcelona es prepara per a un esdeveniment poc habitual. En el marc de la iniciativa ‘Liceu Under 35’, amb la qual el Gran Teatre del Liceu ofereix la seva cartellera per 20 euros a menors de 35 anys, s’ha organitzat tota una jornada de concerts gratuïts a la plaça Reial. Aquest divendres 8 de març, més de 120 pianistes del conservatori Municipal de Barcelona, el Conservatori Superior del Liceu i el Conservatori Municipal de Badalona oferiran concerts gratuïts. Arrencaran a les 12 hores i el darrer no finalitzarà fins a les 20.30 hores.

Pel que fa als concerts, la jornada arrencarà amb el recital d’òpera de Beatriz Jiménez i Beñat Egiarte, que comptarà amb el piano de Josep Buforn i amb la participació dels alumnes de primària de l’escola Italiana de Barcelona. Després serà el torn del recital del Conservatori Municipal de Barcelona, al qual seguiran recital del Conservatori de Badalona, el recital del Conservatori Professional del Liceu i el Cor Smiling de l’Escola de Músics. L’esdeveniment ha estat organitzat per la Fundació Maria Canals i l’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial i és part del programa d’activitats prèvies al 69è Concurs Internacional de Música Maria Canals.

10 pianos al passeig de Gràcia

L’edició de l’any passat del Concurs Internacional de Música Maria Canals es va celebrar entre el 19 i el 30 de març, quan es va organitzar una iniciativa similar que va omplir de pianos el passeig de Gràcia. Es van instal·lar 10 pianos de cua al tram que hi ha entre plaça Catalunya i Jardinets de Gràcia d’aquesta artèria de Barcelona. En aquell cas, la iniciativa no era protagonitzada per professionals de la música, sinó que podia tocar els instruments tothom que volgués. La Fundació Jesús Serra i Maria Canals, que va organitzar l’activitat, va explicar que es va comptar amb instruments que són “joies musicals”, com un Bösendorfer Imperial, un Yamaha CFIII, i vuit Yamaha C7 i C3.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa