L’aeroport de Barcelona-El Prat manté des de fa uns anys un idil·li amb els Estats Units, un dels països que més turistes d’alt poder adquisitiu aporta a la ciutat. Els estatunidencs, grans amants del turisme de creuers, han contribuït a obrir i mantenir connexions aèries entre la capital catalana i les principals ciutats del país, com Nova York, Los Angeles, Miami o Chicago, segons l’Observatori del Tràfic Aeri que el·labora la Cambra de Comerç de Barcelona.

Des del 2014, els passatgers que volen entre Barcelona i els EUA ha crescut un 50% i ja superen els dos milions de viatgers. El creixement s’ha disparat a partir de la irrupció de les aerolínies intercontinentals de baix cost com Norwegian i Level, que concentren pràcticament un terç dels passatgers directes i que han estat les més actives a l’hora d’obrir noves rutes amb el gegant nord-americà. De fet, els EUA ja són la cinquena destinació internacional amb més passatge i registra augments interanuals del 20%.

A més, l’Amèrica del Nord és el mercat no europeu que creix amb més força a Barcelona. Entre l’abril del 2018 i el març del 2019 els passatgers han augmentat gairebé un 17% i els vols entre la capital catalana i els EUA, Canadà i Mèxic suposen el 40% del tràfic de tot l’Estat amb la regió, igualant les xifres de Madrid, que històricament ha liderat el rànquing. En els pròxims mesos les estadístiques seran encara més positives gràcies a la recent obertura d’una nova connexió amb Toronto (Canadà) i una altra amb Ciutat de Mèxic (Mèxic).

Nova York, destí estrella

Dels dos milions de passatgers –1,6 milions en vols directes i 400.000 amb escala– que viatgen entre Barcelona i els EUA, al voltant del 30% ho fa a Nova York, que és el destí per excel·lència amb cinc rutes directes (American Airlines, Delta Airlines, Level, Norwegian i United Airlines) i augment del tràfic del 15%. Los Angeles (1) i San Francisco (2) són les següents destinacions més populars i acumulen creixements superiors al 40% en l’últim any.

Per companyies, Norwegian és l’aerolínia més activa amb cinc rutes (Nova York, Chicago, Miami, Los Angeles i San Francisco). Entre l’abril de l’any passat i el març d’enguany, la companyia noruega pràcticament ha doblat el nombre de passatgers i fins i tot ha canviat la seva ruta de San Francisco, que a partir de l’hivern passarà de connectar Barcelona amb l’aeroport d’Oakland a fer-ho amb l’aeroport internacional de San Francisco, el més important de la ciutat, gràcies a la bona marxa de la ruta.

Pel que fa al Canadà, Barcelona compta ja amb cinc connexions –tres amb Toronto i dues amb Mont-real–, mentre que amb Mèxic tot just s’acaba de recuperar el vol amb Ciutat de Mèxic gràcies a Aeroméxico, que s’ha avançat a Emirates i des del juny opera tres vols setmanals. L’objectiu de l’aerolínia mexicana és augmentar la freqüència fins a quatre o cinc vols setmanals a partir de la primavera del 2020.

Comentaris

    odisea Juliol 12, 2019 | 13:58
    Ytodo eso a pesar de Aena entelequia franquista y de madrid,pero las aerolineas van donde va la gente y ya no miran el 155.lo suyo es volar con libertad.

Nou comentari

Més notícies
Norwegian oferirà 1,5 milions de seients des del Prat aquest estiu / Norwegian

Norwegian concentra als EUA i als països nòrdics la seva oferta d’estiu al Prat

Amb la incorporació de Chicago, l'aerolínia noruega ja vola a cinc ciutats estatunidenques i compta amb 10 destinacions a països escandinaus

L’aeroport del Prat inaugura una nova connexió amb Toronto

Incrementa un 10,3% els seients oferts a Amèrica del Nord amb tres freqüències setmanals entre el 25 de maig i el 21 d'octubre

Aeromexico s’avança a Emirates i presenta una nova ruta entre Barcelona i Mèxic DF

Els bitllets ja estan disponibles a la pàgina web de l’aerolínia mexicana, que ja havia intentat operar una connexió entre les dues ciutats
L'Índia i el Japó són dos dels destins amb més demanda potencial per viatjar al Prat / Wikimedia/J.O.

El Prat mira cap a l’Índia i el Japó per expandir les connexions amb Àsia

Segons el Comitè de Rutes de l'aeroport, hi ha una demanda no satisfeta de 1,47 milions de passatgers que cada any viatgen entre Barcelona i el sud-est asiàtic