Un anunci d’eDreams fica la pota amb una foto de la Sagrada Família

Una imatge retocada es cola a una promoció d'un viatge a Barcelona i altera la realitat del temple de Gaudí

Els paranys del Photoshop han deixat imatges curioses arreu, i el sector de la publicat no podia ser menys. Aquesta vegada el torn li ha tocat a la Sagrada Família, que en un anunci de la companyia de viatges eDreams apareix lleugerament diferent de la realitat. El que s’hi pot veure és la façana del Naixement. Ara bé, en comptes de tenir quatre torres frontals, la imatge amb què es publicita Barcelona ha incorporat una cinquena i inexistent torre central, més alta que les anteriors.

L'anunci d'eDreams que inclou la imatge de la Sagrada Família retocada / Cedida
L’anunci d’eDreams que inclou la imatge de la Sagrada Família retocada / Cedida
L’anunci, trobat a Internet, de manera més nítida / Cedida
L’aparença real de la façana del Naixement, sense la torre central inventada / Sagrada Família – Wikimedia Commons

El retoc passa per alt, a primera vista, a molts barcelonins. Tanmateix, una vegada t’hi fixes, és impossible no posar-te les mans al cap.

Quan es completi l’obra –just s’acaben de reprendre les obres– el temple de Gaudí tindrà una torre central però al centre i molt més alta i ampla. En cap cas està previst que la façana del Naixement passi a tenir cinc torres, com a la imatge retocada que ha usat eDreams.

Nou comentari