Turisme de Barcelona tanca els comptes de 2018 amb superàvit

El consorci crearà un nou òrgan consultiu per donar cabuda a entitats de la ciutat de "totes les sensibilitats"

El consorci Turisme de Barcelona ha celebrat aquest dimarts a l'Ajuntament la primera reunió del seu Consell General, al que s'han incorporat els nous representants polítics del mandat. La sessió l'ha presidit el regidor de Turisme i Indústries Creatives, ​​Xavier Marcé (PSC), en substitució del primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, absent per malaltia. També hi ha assistit el president de la Cambra de Barcelona, ​​Joan Canadell, ha informat el consorci en un comunicat recollit per Europa Press. Durant la trobada s'han aprovat diversos documents i decisions, com la creació d'un òrgan consultiu amb entitats de la ciutat i el tancament dels comptes de 2018 amb uns ingressos corrents de 56,9 milions d'euros, un 5% per sobre del pressupost inicial.

En total, el resultat pressupostari ha estat de +2.029.151 euros, una millora respecte a l'exercici de 2017, que havia estat de -1.070.000 d'euros. El superàvit passarà a compensar fons propis negatius per avançar cap a l'equilibri patrimonial, segons Turisme de Barcelona. L'entitat carrega des de fa anys amb el deute contret per la participació en l'aerolínia Spanair. 

Descentralitzar i ser porta d'entrada a Catalunya 

Hem de treballar a mig i llarg termini per ampliar els atractius que la ciutat ofereix als nostres visitants, implicant-més intensament en propostes de caràcter cultural, esportiu i científic", ha dit Marcé, que vol ampliar el perímetre territorial del turisme a Barcelona. També ha proposat modernitzar les eines de gestió per aconseguir "anticipar-se als fluxos turístics globals", amb la idea que els visitants es converteixin en ciutadans a temps parcial de la ciutat i s'integrin en el seu model de vida.

En aquest sentit, Canadell ha subratllat la necessitat d'aconseguir la màxima transversalitat en l'impacte econòmic del turisme, repartint-ne els beneficis entre el major nombre possible de sectors. Ha posat l'accent a Barcelona com a porta d'entrada de Catalunya per a una millor redistribució dels fluxos turístics, així com la necessitat d'utilitzar el Big Data per millorar l'eficiència del sector.

Nou òrgan consultiu

En l'horitzó de futur del consorci hi ha el desplegament de l'Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona, que el passat mandat ja va fer una extensa diagnosi de com cal vendre la marca al món. També s'ha acordat crear un òrgan de caràcter consultiu vinculat al Consell General, on tinguin representació el màxim nombre d'actors econòmics i totes les sensibilitats de la "realitat de l'activitat turística". Es tracta d'una de les reivindicacions dels col·lectius veïnals i socials de la ciutat més crítics amb el turisme, que han criticat els darrers anys la transparència del consorci. El Comitè Executiu de Turisme de Barcelona ha rebut l'encàrrec de formular una proposta sobre aquest nou espai de participació i presentar-la al pròxim consell.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?