Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Què pots reclamar si et cancel·len o endarrereixen el vol
  • CA

El primer dia de la nova tongada de vagues entre els tripulants de cabina de Ryanair, que està previst que s’allargui cinc mesos, ja ha provocat nou vols cancel·lats i set retards a l’aeroport del Prat.

Fa una setmana, els treballadors de Tripulació de Cabina de Passatgers (TCP) de Vueling van amenaçar d’anar a vaga si l’empresa no els apujava el sou un 6,5%, com van fer amb la resta de la plantilla anteriorment. Després de tres dies de mobilitzacions i extenses negociacions, l’empresa i CCOO van acordar l’equitat amb els altres col·lectius de l’aerolínia i el pagament dels endarreriments del 2022.

Les vagues de Ryanair i les possibles aturades d’altres companyies coincideixen amb un fort augment del turisme després que s’hagin relaxat les mesures per frenar la covid-19. Així doncs, hi ha el risc que multitud de viatgers perdin els seus vols per la falta de personal a Barcelona o que pateixin retards substancials.

Taulells de facturació de Ryanair a la terminal 2 de l'aeroport del P
Taulells de facturació de Ryanair a la terminal 2 de l’aeroport del Prat / ACN – Andrea Zamorano

Què fer si es cancel·la el vol?

Si el vol es cancel·la poc temps abans de l’hora prevista de sortida, l’aerolínia ha d’oferir un vol alternatiu en menys d’una hora. Si no pot, ha de garantir a la persona afectada un allotjament i manutenció fins que se la pugui portar al destí i, a més, pagar-li una indemnització.

D’altra banda, les companyies només hauran de tornar l’import del bitllet als passatgers, sense donar cap compensació econòmica afegida, si cancel·len un vol amb més de 14 dies d’antelació.

Aquestes normes s’apliquen de la mateixa manera tant si és un vol d’anada com si és un de tornada. Tot i el que vol surti des del Prat, és decisió del passatger si vol tornar a casa mentre no es trobi un vol alternatiu.

Què fer en cas de retard?

Si per un cas el vol s’endarrereix més de tres hores es poden fer les mateixes reclamacions que per una cancel·lació. Així doncs, el passatger rep una indemnització econòmica, sempre que ho justifiqui. A part de guardar el bitllet, es recomana als viatgers que conservin el tiquet del pàrquing, fer fotografies als panells de l’aeroports on surten els horaris dels vols i de les cues que es generin. D’aquesta manera, es podrà confirmar que s’ha arribat amb el temps suficient a l’aeroport. Si perds una connexió a causa d’una cancel·lació, un endarreriment o, fins i tot, un embús en els filtres de seguretat és també responsabilitat de les companyies aèries.

Per fer qualsevol tipus de reclamació a la companyia o a Aena, a qui també es recomomana comunicar la incidència, hi ha un màxim de cinc anys per als vols de dins de la Unió Europa i de dos anys pels de fora.

Més notícies
Una parella d'agents de la Guàrdia Urbana, patrullant a la Rambla / GUB
Els sindicats de la Guàrdia Urbana reclamen un millor abordatge del turisme
Notícia: Els sindicats de la Guàrdia Urbana reclamen un millor abordatge del turisme
Comparteix
Crear una unitat especial, consolidar tot l'any la de platges o reforçar el grup de caps de setmana, entre les propostes
Les parades de plaça Catalunya de l'Aerobús, sense personal auxiliar durant la nit SERVIMEDIA
Les parades de plaça Catalunya de l’Aerobús, sense personal auxiliar durant la nit
Notícia: Les parades de plaça Catalunya de l’Aerobús, sense personal auxiliar durant la nit
Comparteix
Ho denuncia un informe de l'Instituto Coordenadas
Una imatge d'arxiu de passatgers esperant un vol a l'aeroport del Prat / Europa Press
Una vaga de treballadors a Alemanya obliga a cancel·lar 22 vols al Prat
Notícia: Una vaga de treballadors a Alemanya obliga a cancel·lar 22 vols al Prat
Comparteix
Les protestes dels empleats de Lufthansa se sumen a les que ja estan protagonitzant els de Ryanair
Un usuari consultant la pàgina web d'Airbnb / ACN - Blanca Blay
Els anuncis de pisos turístics pirata tornen a Barcelona
Notícia: Els anuncis de pisos turístics pirata tornen a Barcelona
Comparteix
El govern d'Ada Colau denuncia que n'ha detectat 500 aquest estiu i que la majoria són a Airbnb

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa