El nou turisme: desapareixen xinesos i nord-americans i augmenten els visitants locals

La pandèmia fa que creixi el nombre de viatgers que venen a Barcelona i repeteixen

De proximitat, que repeteix destinació i amb tendència a viatjar per motius personals o familiars. Aquest és el perfil del nou visitant a la capital catalana, segons dades de Turisme de Barcelona. Aquest estiu, el turisme local ha crescut més de 23 punts percentuals, fins a situar-se al 36% de la quota, mentre que el turisme estranger ha baixat fins a un 64% de la quota, amb una caiguda “molt notable” de nord-americans i xinesos. Per als pròxims mesos, Turisme de Barcelona preveu un visitant més jove, que viatja sol o amb parella, i atret per l’activitat d’oci i cultura. A més, serà un turista que ja coneix la destinació, ja que, en el context actual, les persones tenen una percepció de més seguretat en entorns coneguts.

Fins que les normatives frontereres no siguin més laxes, Turisme de Barcelona preveu que continuïn viatjant els visitants procedents dels mercats més propers, especialment europeus. Aquesta tendència afectarà a la despesa, que previsiblement caurà com a conseqüència directa de la procedència de visitants. Els turistes vindran de mercats propers com França, mentre que els de llarga distància, com els Estats Units, no es preveu que tornin fins a la temporada d’estiu de l’any vinent

Tot i això, s’espera que la despesa durant l’estada a la ciutat romangui estable, malgrat que es modifiqui la distribució de les partides. Així, es preveu que la restauració aglutini una quota més elevada, del 50%, en detriment de les compres.

En els últims mesos, un 30% dels turistes han visitat Barcelona per motius personals i de visita de familiars i amics. Aquest fet demostra la importància de promocionar la destinació tenint en compte el binomi “resident – visitant” i, per tant, preparar una oferta de producte a mida per a aquest segment, segons ha remarcat la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

Dins la ciutat, un 23% dels visitants han prioritzat la mobilitat a peu, en detriment de transports col·lectius. El vehicle privat ha ressorgit com a principal mitjà de transport per arribar a la ciutat, amb una quota del 16%, tot i que no ha superat a l’avió o al tren.

“En un escenari com l’actual, amb moltes incerteses i on els moviments i els viatges són els grans damnificats de la pandèmia, les destinacions hem apostat per adreçar-nos al públic de més proximitat i als mercats domèstics per poder compensar d’alguna manera l’impacte de la crisi. Com era d’esperar, el resultat ha estat la pujada de turisme interior i el canvi de tipus de desplaçament cap al vehicle particular o de lloguer”, ha afirmat Muro.

“L’anàlisi de les dades ens ha d’ajudar a identificar aquells canvis de tendència que no són només fruit de la conjuntura actual, sinó que apunten a una variació en els patrons de visita a la ciutat”, ha afegit el regidor de Turisme i Indústries Creatives i vicepresident del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Xavier Marcé.

Nou comentari