Dues persones que hauran de viatjar soles podran volar gratis a deu destinacions diferents si passen el càsting que es farà per triar-les el dia 24 d’aquest gener al Centre Comercial Arenas, a Barcelona. Es tracta d’una iniciativa de màrqueting ideada per Fira de Barcelona i Vueling per promocionar el saló de turisme d’experiències B-Travel, que se celebrarà del 27 al 29 de març. Abans que comenci la fira, les dues persones seleccionades ja hauran fet el seu tour, entre el 14 de febrer i el 9 de març.
Per participar-hi només cal tenir més de 18 anys i tenir ganes de viatjar a deu destinacions per passar dos dies a cadascun d’aquests llocs. Les destinacions són totes a Europa, excepte una. Es tracta de recórrer Las Palmas, Màlaga, Marràqueix, Atenes, Lisboa, París, Roma, Amsterdam, Praga i Londres. Vueling regala els bitllets com a principal patrocinador de B-Travel, i els organitzadors del saló entregaran als dos participants una quantitat de diners que no s’ha fet pública –en concepte de dieta– per a les despeses d’allotjament, àpats, transports i tiquets per a esdeveniments culturals. L’únic que se’ls demana és que durant el viatge expliquin la seva experiència a les xarxes socials i també durant el B-Travel 2020, que se celebra uns dies després del final de la gira.
Qui vulgui optar a una de les dues places s’ha d’inscriure a la web del saló B-Travel, on hi ha les bases del concurs, i participar en el càsting, on hauran de respondre a diverses preguntes sobre els viatges i la passió per viatjar. La decisió del jurat es farà pública el 31 de gener.
Per a la directora del saló, Marta Serra, aquesta campanya vol impulsar els viatgers a “preparar un viatge únic gràcies a B-Travel i Vueling”. L’objectiu és demostrar que B-Travel, que té una plataforma activa durant tot l’any, és “molt més que una tradicional fira de turisme”, que el que fa es “complementar” l’experiència.
Aquest tour és l’arrencada de B-Travel 2020, que del 27 al 29 de març reunirà més de 40 països, comunitats autònomes, agències de viatge, companyies aèries, de transport, turisme industrial, turisme enogastronòmic i empreses de productes i serveis turístics.
El saló estarà organitzat en sis àrees temàtiques: B-Delicious, amb degustacions i showcookings; B-Happy, per a viatges en família, creuers i wellness; B-Culture, viatges relacionats amb l’art, la història i la cultura; B-Special, de turisme de compres i nou luxe; B-Adventure, turisme esportiu i d’aventura; i B-Industrial, rutes de zones amb ampli llegat històrico-industrial.