Aeromexico s’avança a Emirates i presenta una nova ruta entre Barcelona i Mèxic DF

Els bitllets ja estan disponibles a la pàgina web de l’aerolínia mexicana, que ja havia intentat operar una connexió entre les dues ciutats

Aeromexico ha anunciat l’obertura d’una nova ruta entre Barcelona i Mèxic DF que tindrà tres freqüències setmanals i que començarà a operar a partir del 15 de juny. La companyia posarà en servei un Boeing 787-8 Dreamliner de 243 places, un dels més moderns del món. D’aquesta manera, l’aerolínia mexicana s’avança a Emirates Airlines, que també planejava obrir una ruta entre les dues ciutats.

Un responsable de l’aerolínia ha explicat a Fitur que Barcelona serà la cinquena destinació europea d’Aeromexico després de Madrid, París, Londres i Àmsterdam. Segons el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), el 2017 hi havia 89.000 passatgers que volaven entre Mèxic DF i Barcelona, però fent escala en altres aeroports, tot i que al país hi ha una demanda de gairebé 150.000 passatgers indirectes anuals.

Els bitllets ja estan disponibles a la pàgina web d’Aeromexico.

Captura de pantalla de la web d'Aeromexico amb l'oferta de vols / Aeromexico

Captura de pantalla de la web d'Aeromexico amb l'oferta de vols / Aeromexico

No és la primera vegada que Aeromexico anuncia l’obertura d’una ruta amb Barcelona. Al maig del 2018, i només tres setmanes després de presentar la connexió entre Mèxic DF i la capital catalana, l’aerolínia va cancel·lar la venda de bitllets i va suspendre els seus plans d’unir les dues ciutats perquè Emirates Airlines també estava interessada en operar una ruta similar i havia obtingut els permisos corresponents.

Experts coneixedors de l’operativa de la companyia mexicana, propietat de la nord-americana Delta Airlines, han explicat al Tot Barcelona que els anuncis d’Aeromexico s’han de “prendre amb cautela”. Si efectivament comença a funcionar, la nova ruta pràcticament impossibilitaria la d’Emirates perquè l’Aeroport Internacional Benito Juárez “té molt pocs slots disponibles” i és complicat que se n’assignin més cap a Barcelona.

Negociacions d’Emirates

A finals de desembre va transcendir que els Emirats Àrabs Units i Mèxic estaven negociant recuperar el projecte de connexió entre Dubai i Ciutat de Mèxic amb escala a Barcelona. Emirates Airlines volia establir un vol diari, però les autoritats mexicanes només podien oferir tres vols a la setmana –la mateix freqüència que tindrà la ruta d’Aeromexico– per la falta de slots a l’aeroport mexicà.

Es tracta d’una operació complexa perquè com que no es possible operar un vol directe entre Dubai i Mèxic DF –els avions necessiten carregar combustible a mig camí degut a l’altitud de la capital mexicana, que està a més de 2.000 metres per sobre el nivell del mar–, el projecte necessita una autorització especial que s’anomena dret de cinquena llibertat, un mecanisme que permet operar vols entre dues ciutats de fora de la UE fent escala en un aeroport comunitari, que en aquest cas seria El Prat.

Més informació
Comentaris (1)
Ok Fa 5 mesos
Ok