Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una pista esportiva maleïda comença obres amb retards i el doble de cost
  • CA

La pista poliesportiva del Campillo de la Virgen, a Torre Baró (Nou Barris), ha començat unes obres molt esperades i accidentades. Els treballs de millora van iniciar-se dilluns i finalitzaran al llarg de la primavera de 2021, segons l’Ajuntament. Prevista des de 2006, la reforma ha de convertir l’actual descampat en un espai cobert i pavimentat. En realitat les obres ja van començar el 2019, però van quedar a mitges: l’empresa adjudicatària va desistir acusant el consistori d’un error en “el càlcul de l’estructura”, mentre que el govern municipal al·legava problemes interns de l’adjudicatària.

Fos com fos, els veïns es van quedar “pitjor que abans”, segons relataven aquest estiu al TOT Barcelona. Una nova licitació ha desencallat el projecte, però n’ha disparat el cost. Segons una nota de premsa municipal difosa aquest diumenge, la pista acabarà costant 1.660.200 euros, que és més del doble dels 778.000 euros de la primera adjudicació.

Així està aquest estiu el Campillo de la Virgen de Torre Baró / D.C.
Així estava aquest estiu el Campillo de la Virgen de Torre Baró / D.C.

El Campillo de la Virgen limita amb el barri de Ciutat Meridiana i amb el parc natural de Collserola. Està dividit en dos espais separats per un desnivell: el primer, a la cota del carrer de Vilatorta, acull dues àrees de joc infantil. El segon, més avall, és on es farà la nova pista. L’espai s’usava sovint per als actes de les festes majors.

Cartells abandonats de l'últim intent de construir la nova pista poliesportiva de Torre Baró / D.C.
Cartells abandonats de l’últim intent de construir la nova pista poliesportiva de Torre Baró / D.C.

La gran coberta metàl·lica que caracteritza el projecte es fabricarà a part i es col·locarà al terreny cap al mes de febrer. Els pilars ondulants volen evocar la silueta d’uns arbres i la lleugeresa del sostre representa “una espècie de núvol”, diu l’Ajuntament. S’hi penjarà una xarxa de nylon perquè les pilotes no s’escapin tant. El que hi haurà a sota és força més prosaic: una pista de formigó amb les mides reglamentàries de futbol sala però apta també per a altres esports. Les grades prefabricades que hi ha es reubicaran en paral·lel a la pista, per salvar el desnivell. També hi haurà un petit magatzem i tres nous vestidors, dos d’ells amb dutxes i lavabo i un tercer adaptat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa