Una aplicació mòbil es vol convertir en la nova oficina de l’Ajuntament

Actualment permet fer gestions com el padró i més endavant s'ampliarà a temes de mobilitat, com denunciar incidències i identificar infractors

L’Ajuntament de Barcelona ha creat l’aplicació mòbil Barcelona a la Butxaca amb la qual la ciutadania podrà fer diversos tràmits de manera digital i accedir a un conjunt de serveis des del telèfon mòbil. El consistori ha impulsat aquest servei arran de la crisi sanitària de la Covid-19 que “ha obligat a fer un salt qualitatiu per a reforçar els canals d’atenció no presencials”, ha informat l’Ajuntament aquest dijous en un comunicat.

De moment, però, aquesta aplicació es podran tramitar processos com el volant de residència del padró municipal; el pagament de tributs municipals, preus públics i multes; demanar cita prèvia amb les Oficines d’Atenció Ciutadana i bonificacions de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM), entre altres.

Pròximament també estaran disponibles serveis relacionats amb la mobilitat, com un espai on es podrà comunicar incidències en la via pública, identificar el conductor responsable d’una infracció, o accedir gratuïtament o amb descomptes a diversos equipaments i museus de la ciutat a través del servei ‘Registri Gaudir +’.

Impuls als tràmits en línia

En el context actual marcat per la Covid-19, l’Ajuntament ha impulsat l’administració electrònica per a atendre la ciutadania i facilitar la tramitació en línia, simplificant els mecanismes d’identificació i signatura i habilitant nous tràmits en l’Oficina Virtual de Tràmits.

Des de l’inici de la pandèmia, s’han adaptat i simplificat 107 tràmits, s’han creat 25 tràmits nous en l’Oficina Virtual que abans només podien fer-se presencialment, i s’està treballant per a incorporar 10 més abans de finals d’any. Així, l’Ajuntament preveu que a finals de 2020 s’hagin activat 35 nous tràmits exclusivament en línia, sense necessitat de desplaçar-se a les oficines, i s’hauran adaptat i simplificat 126 perquè sigui més senzill completar-los telemàticament. Amb això, s’aconseguirà que a finals d’aquest any un total de 292 tràmits municipals –gairebé el 50% del total– estiguin habilitats digitalment.

Entre els nous tràmits que es poden fer de manera digital destaca l’autorització d’ampliació de terrasses, subvencions a autònoms, prestacions del pagament de lloguer per a persones beneficiàries de prestacions econòmiques d’urgència, i ajudes econòmiques per a estades temporals en residències per a ancians (Respir Plus), entre altres.

Des del 25 de maig s’han fet un total d’1.200.459 tràmits a través del telèfon 010, internet i les Oficines d’Atenció Ciutadana: han crescut un 11% els tràmits virtuals (594.435) i un 16% a través del 010 (302.168)

D’altra banda, el nombre d’atencions presencials ha baixat en els últims mesos en un 39% i han gestionat un total de 303.856 tràmits, una xifra similar als que s’han pogut completar telefònicament pel reforç del 010 amb 60 noves línies i 73 persones més en la plantilla.

Nou comentari