Tanca un dels hotels medicalitzats per atendre pacients de Covid-19

Els que s'hi han allotjat el defineixen com un "paradís" i un "premi" després de passar el pitjor de la malaltia

L’Hotel Barcelona Princess ha deixat aquest dissabte de ser un hospital-salut per a pacients lleus de la Covid-19, després de donar l’alta a les seves dues últimes pacients ingressades. Es tracta del primer hotel medicalitzat que deixa d’oferir aquest servei, que ha fet de forma “altruista i voluntària” durant 45 dies en coordinació amb l’Hospital del Mar. Per als pacients, estar a l’hotel era el “paradís” i un “premi” després d’haver superat la fase més dura de la malaltia a l’UCI de l’hospital. Es tractava de pacients que no podien fer l’aïllament correctament a casa seva o fins i tot turistes malalts atrapats al país.

Dilluns vinent l’hotel se sotmetrà a un procés exhaustiu de desinfecció a càrrec del departament de Salut que inclourà totes les instal·lacions i recursos de l’edifici. Des de l’1 d’abril, el Barcelona Princess ha habilitat 300 de les seves 363 habitacions per allotjar 298 pacients lleus de Covid-19. En el seu punt àlgid va arribar a acollir 210 pacients simultàniament. El seguiment mèdic s’ha fet en coordinació amb el centre d’atenció primària del barri del Besòs i gairebé tots els pacients han pogut tornar a casa, excepte algun que ha retornat a l’hospital.

El director de l’establiment, Santiago Hernández, explica a l’ACN que l’hotel es va oferir voluntàriament a allotjar pacients i van haver de preparar les habitacions amb menys mobiliari, objectes i decoració de l’habitual, i es va canviar la roba de llit per adaptar-la a pacients amb febre. De tot el personal de l’hotel només han treballat voluntàriament personal de direcció, recepció i manteniment. La resta eren 27 sanitaris, treballadors socials i administratius del departament de Salut, que també ha aportat el menjar.

L’última pacient de l’hotel n’ha sortit aquest matí i ja està a casa, tal com es veu en un vídeo difós pel departament de Salut. 

Acompanyament psicològic als pacients

De fet, aquest personal ha intentat fer més lleugera l’estada dels pacients, que havien d’estar 14 dies tancats en una habitació sense rebre més visites que les del personal sanitari. Han fet treball psicològic per descarregar-los emocionalment, ja que molts dels quals ja partien de situacions complicades. S’han fet diverses activitats com les celebracions de Sant Jordi i el dia de la mare, bingo, concursos de dibuix, aniversaris dels pacients o lectura de llibres i revistes, a més de facilitar-los dispositius electrònics per parlar amb amics i familiars.

Els hotels que col·laboren en el projecte Hotels Salut han ofert les instal·lacions sense benefici econòmic, destaca el Gremi d’Hotels de Barcelona, que diu que les autoritats sí que s’han fet càrrec “dels costos derivats dels serveis i del personal necessari per dur a terme l’activitat”.

Per ara, els hotels destinats a acollir pacients lleus de la Covid-19 a Barcelona són: Hotel Cotton House, Catalonia Barcelona Plaza, Praktik Bakery, Melià Barcelona Sarrià i Ilunion Barcelona, a més del Barcelona Princess que es reconvertirà aviat al servei habitual. No obstant això, el seu director, Santiago Hernández, admet que la situació sanitària i econòmica del país farà que no rebin clients normals fins a finals de juliol aproximadament.

D’altra banda, acullen personal sanitari a Catalonia Diagonal Centro, Catalonia Rigoletto, Alimara Barcelona Hotel, Room Mate Emma, Plumman Barcelona Skipper, i Ilunion Bel Art. Pel que fa als que atenen necessitats dels serveis socials, el Gremi informa del Generator Barcelona, el Tres Torres Atiram Hotels i l’Hotel Sagrada Família.

En total, en el marc del projecte Hotel Salut, el sector barceloní ha posat a disposició de les autoritats sanitàries prop de 2.500 habitacions. A més, s’han mobilitzat més de 1.100 llits amb matalàs cedits pels establiments associats.

Més informació

Nou comentari