El departament de Salut vol aprofitar l’experiència adquirida durant la pandèmia per reduir les visites presencials als centres d’atenció primària (CAP) de Barcelona. La conselleria vol mantenir les eines de gestió telemàtica de molts consultes perquè “han demostrat la seva eficàcia per canalitzar les sol·licituds dels pacients i millorar l’accés a l’atenció primària”.
En els últims mesos s’ha reforçat el servei d’atenció telefònica i a través d’Internet per optimitzar les visites presencials. Canals com La Meva Salut, l’eConsulta o el web de programació de visites són clars exemples de programa que ja funcionaven i que durant la pandèmia s’han tornat molt més necessaris per filtrar els pacients.
“Aquest model d’atenció, basat en el contacte previ, facilita que les sol·licituds que la ciutadania fa des de casa siguin ateses pel professional sanitari adient, que valora si l’atenció requereix una visita presencial o es pot solucionar de forma telemàtica, cosa que incrementa la capacitat resolutiva de l’atenció primària”, indiquen des de Salut.