Una queixa per una multa del confinament obliga la Guàrdia Urbana a obrir una investigació interna

Una usuària de Twitter denuncia que la van multar per seure en un banc perquè estava marejada

Lita Borràs havia sortit a comprar al supermercat i a agafar el pa i un cafè amb el gos ahir cap a les 11 hores. És hipotensa, la qual cosa provoca marejos, i pateix una malaltia crònica, segons ha explicat en un fil de Twitter. Després de fer la compra, es va marejar i va seure en un banc de la Via Augusta. En aquell moment una patrulla de la Guàrdia Urbana de Barcelona la va veure i es va aturar. “Estic hiperventilant”, els va dir ella, segons recorda en diverses piulades.

Seguidament, els agents li van demanar el tiquet de la compra, però ella no el tenia i es va oferir a demanar-lo en la botiga, segons narra a Twitter. Tot i i així, denuncia que els agents li van demanar el DNI per multar-la. Borràs critica en una de les piulades que els va oferir un informe mèdic i una recepta electrònica per demostrar que és hipotensa. 

El fil de Twitter ha tingut un miler de retuits. Una de les piulades inclou també la multa, que es basa en la coneguda com llei mordassa per sancionar-la per “desobeir els agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions”. 

La Guàrdia Urbana va contestar al fil argumentant que estan intentant “preservar la seguretat de tothom” i que la situació és “d’alarma sanitària”. “Lamentem el resultat en què ha derivat la intervenció”, admetien. Finalment, en una segona piulada, la policia local anunciava que investigaria els fets de forma interna. 

L’afectada lamenta que els agents no van atendre la seva sol·licitud d’ajuda mèdica. Sobre la reclamació per la sanció, no és optimista: “Serà la seva paraula contra la meva. No hi ha cap prova. No he gravat res”. 

Nou comentari