Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres de la línia 9 han patit almenys dues intrusions des del 2011
  • CA

L’entrada d’un grup de joves nord-americans a les obres de la línia 9 del metro ha fet revifar el debat sobre la seguretat en actuacions públiques de gran magnitud com aquestes. Les espectaculars imatges gravades per aquests especialistes –es dediquen a explorar entorns urbans d’arreu del món per després compartir vídeos a través de la plataforma Youtube— evidenciaven una certa manca de vigilància dels treballs i una facilitat d’accés relativament preocupant, tenint en compte que es tracta d’una infraestructura que acabarà costant prop de 946 milions d’euros.

Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, aquesta no és la primera entrada no autoritzada que es produeix a les instal·lacions barcelonines de la línia 9. Des del 2011, almenys en una altra ocasió també es va detectar l’accés d’un altre grup de persones que, de la mateixa manera que els joves nord-americans, van explorar l’obra sense provocar cap mena de desperfecte ni malmetre cap component de l’actuació. Tanmateix, no hi ha un registre oficial sobre la quantitat d’accessos no autoritzats que s’han detectat fins ara.

Després de la publicació del polèmic vídeo el passat 13 de juny, els responsables de les obres van realitzar el pertinent informe de seguretat i van posar el cas en coneixement de les autoritats per tal que aquestes determinin si s’ha d’obrir una investigació al respecte o si se’n poden derivar responsabilitats legals.

Més vigilància a les obres de la línia 9

Fonts del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat consultades per aquest mitjà insisteixen que l’entrada del grup no es va traduir en cap mena de destrossa i apunten que ja s’ha reforçat la seguretat per evitar que es puguin tornar a produir entrades d’aquesta mena. En aquest sentit, el govern català avalua diferents fórmules per aconseguir una vigilància més efectiva d’aquestes instal·lacions en concret.

Objectiu 2028

Segons va informar la Generalitat en una roda de premsa celebrada el passat 15 de juny, la previsió és que la línia 9 pugui entrar en funcionament de manera completa el 2028 i el cost total de desplegament de la infraestructura siguin finalment 946 milions d’euros. El tram central de la línia es posaria en marxa de manera esglaonada a partir del 2026.

Cal recordar que les obres de la línia 9 del metro van iniciar-se fa gairebé 21 anys amb la construcció d’un primer tram a Santa Coloma, format per les estacions de Can Zam i Can Peixauet estrenades el 2009.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a juny 27, 2022 | 18:22
    Ricard juny 27, 2022 | 18:22
    Qualsevol obra té intrusos, i moltes gitanos "vigilant" per cobrar l'impost revolucionari. Aquesta notícia és una no notícia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa