Naturgy, El Corte Inglés, ISDIN i Gilead es mobilitzen per lluitar contra la Covid-19

Aquestes empreses han creat operatius especials per a ajudar a les administracions públiques i a la societat en la lluita contra el coronavirus

Naturgy, El Corte Inglés ISDIN i Gilead s’han mobilitzat per lluitar contra la Covid-19 i són algunes de les empreses que durant les últimes setmanes han creat operatius especials per a ajudar a les administracions públiques i a la societat en la lluita contra el coronavirus.

Els empleats de Naturgy, juntament amb l’aportació de la pròpia empresa, han realitzat una donació a Creu Roja per import d’1,1 milions d’euros, donant així resposta a la crida que aquesta organització humanitària va realitzar per a dur a terme diversos projectes que contribueixin a pal·liar la crisi.

L’import es destinarà íntegrament a l’adquisició d’equips de propietat individual i respiradors volumètrics amb material fungible, que se cediran a centres sanitaris d’Espanya. La col·laboració econòmica dels empleats, que Naturgy ha duplicat, es donarà a través de la Fundació Naturgy, que també col·labora amb Creu Roja en diversos projectes vinculats al Pla de Vulnerabilitat de la companyia.

El Corte Inglés ha reconvertit els seus tallers de costura en el madrileny carrer de Tomás Bretón en un taller especial capaç de produir mascaretes de protecció, amb total seguretat. El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, van realitzar una visita als tallers d’El Corte Inglés, acompanyats de la presidenta de l’empresa, Marta Álvarez, i del conseller delegat, Víctor del Pozo, així com del president de Moda Espanya, Ángel Asensio.

A més de la fabricació d’aquestes mascaretes, El Corte Inglés ha donat a les administracions material prioritari per a la sanitat, els seus professionals i els malalts de coronavirus. En aquest sentit, destaca la donació de 500.000 mascaretes al Ministeri de Sanitat per al personal sanitari, així com el lliurament de 150.000 mascaretes a la Generalitat de Catalunya, aquestes últimes, procedents de donacions de proveïdors.

ISDIN també s’ha sumat a l’ona de solidaritat per a la lluita contra el Covid-19 i la multinacional de productes de dermatologia, “fidel al seu compromís amb el personal sanitari i farmacèutic de tot el país”, ja ha donat i distribuït gairebé 100.000 unitats de gels hidroalcohólicos, productes per a la higiene, i cremes hidratants i de mans i facials del seu ampli catàleg.

Aquests productes ajuden a protegir-se dels danys en la pell, com la dermatitis, que produeixen les mascaretes i els elements de protecció. ISDIN ha lliurat tots aquests productes a cent hospitals i més de 400 centres de gent gran de tota Espanya.

RECERCA

Respecte a Gilead, treballa des de l’inici d’aquesta crisi amb les autoritats sanitàries per a trobar una resposta eficaç al coronavirus. Ha posat en marxa sis assajos clínics per a estudiar l’eficàcia i seguretat de Remdesivir per als quals Gilead ha donat la medicació, a més del seu coneixement i experiència científica.

A més, ha facilitat el fàrmac als pacients més greus que no tenien cap altra alternativa terapèutica, a través d’un programa d”ús compassiu’. Fins avui, més de 250 pacients han rebut el tractament a través d’aquest sistema a Espanya.

D’altra banda, la biofarmacéutica ha donat 198.000 dosi del seu antiretroviral Truvada (TDF/FTC) i altres 198.000 dosis de Truvada placebo per a l’estudi promogut pel departament de salut Pública del Ministeri de Sanitat, en el qual s’avaluarà l’eficàcia de diverses estratègies preventives enfront de la infecció Covid-19 en professionals sanitaris en contacte amb pacients infectats.

Finalment, la implicació i el compromís de Gilead va més enllà de l’àmbit científic i ha donat 52 equips informàtics d’última generació per a l’hospital de campanya aixecat en Ifema, a Madrid, 40.000 mascaretes auto filtrants FFP2 i 10.000 test de diagnòstic.

Aquaservice, empresa líder en distribució d’aigua embotellada amb dispensador, ha disposat un operatiu especial per a oferir un subministrament gratuït, permanent i il·limitat per a atendre les necessitats del personal sanitari de més de 115 centres distribuïts per la geografia espanyola, entre els quals es troben hospitals públics, hotels medicalitzats, centres sanitaris i residències.

Com a part d’aquest projecte, batejat com a ‘Aigua Solidària’, Aquaservice també ha subministrat gratuïtament més de 140.000 ampolles d’aigua de 50cl. en els mateixos centres destinades als malalts hospitalitzats per la infecció de coronavirus. Per a dur a terme aquesta iniciativa, la companyia ha posat a disposició dels punts sanitaris el seu sistema de distribució amb equip de repartidors propi, la qual cosa aporta una capacitat d’atenció integral capaç d’oferir subministrament als hospitals en tan sols unes hores per a portar aigua allà on més es necessita, els centres de salut.

APLICACIÓ

Per part seva, T-Systems s’ha unit a Mercabarna per a desenvolupar en un dia una app per a portar aliments als col·lectius que més els necessiten durant la crisi del Covid-19. La solució s’ha creat gràcies a la participació d’un grup de 20 experts de T-Systems, al costat de directius de Mercabarna, en una hackathon de 24 hores ininterrompudes de programació.

L’app resultant permet la col·laboració ‘online’ de diferents agents socials i empreses per a portar aliments frescos a col·lectius necessitats, posant en contacte a majoristes i transportistes de Mercabarna amb organitzacions socials que necessiten aliments per a atendre aquests col·lectius.

La primera entitat social que es beneficiarà d’aquesta nova aplicació serà Creu Roja Catalunya, amb 90 punts de distribució en aquest territori. Es preveu anar incorporant progressivament en el projecte noves entitats socials.

SEUR està col·laborant amb el personal sanitari i els col·lectius més vulnerables, tant a través de la seva xarxa logística en tota Espanya i la seva capacitat operativa com des de la Fundació SEUR.

La companyia, els serveis de la qual són considerats essencials i per tant continua activa durant l’estat d’alarma, ha transportat fins al moment gratuïtament més de 240.000 mascaretes, milers de pantalles i de material sanitari i d’higiene i més de 33 tones d’aliments per a famílies vulnerables de tota Espanya donades pel Banc d’Aliments de Madrid.

L’empresa espanyola Peris Costumes ha donat les mascaretes i vestits de seguretat que es van utilitzar en la sèrie ‘Chernobyl’ per a ajudar als treballadors de la salut i prevenir els contagis per Covid-19.

A més, per a mitigar la situació d’emergència generada per la Covid-19, l’empresa ha donat un gir a la seva activitat habitual reconvertint els seus tallers de producció de vestuari per a poder fabricar bates, mascaretes i tot tipus de material de protecció.

Per part seva, Bimani ha confeccionat mascaretes i bates per a distribuir-les entre hospitals per a frenar com més aviat millor l’expansió del coronavirus i ha posat en marxa iniciatives solidàries per a recaptar fons amb l’objectiu d’adquirir material i recaptar la col·laboració d’altres tallers per a incrementar la producció.

Finalment, la ‘influencer’ Lucía Be, coneguda per crear contingut digital i desenvolupar la seva pròpia marca personal, ha donat part del que ha recaptat per la venda de samarretes per al finançament d’un estudi que investigarà l’efecte de la immunoteràpia per a tractar aquest nou virus i contribuir a la recerca de tractaments.

Nou comentari