L’Ajuntament amplia línies del 010 arran de l’augment de trucades durant la pandèmia

El 010 ha rebut més d'1,7 milions de trucades des de l'inici de la pandèmia

El telèfon municipal de Barcelona 010 ha incrementat les seves línies, de manera que ha passat de poder atendre 150 trucades simultànies a 210, davant l’augment de demanda pel coronavirus, informa l’Ajuntament aquest dissabte en un comunicat.

També ha ampliat la plantilla que atén les trucades a aquest telèfon –que conforma el principal canal de comunicació entre la ciutadania i l’Ajuntament– en 49 nous professionals, fet que, sumat a l’ampliació de les línies, permet atendre un 35% més de trucades al dia. En aquests moments hi ha 219 professionals operatius, i l’Ajuntament preveu incorporar-hi al setembre 24 més, el qual suposa un augment del 43% de treballadors des de l’inici de la pandèmia, 130 dels quals estan teletreballant.

Segons les dades del consistori, des de l’inici de la pandèmia fins al 16 d’agost, el 010 ha rebut 1.723.338 trucades, de les quals 1.256.459 s’han registrat des de l’inici de la fase 1 del desconfinament: són unes xifres que es tradueixen en un increment del 86,4% en relació amb el mateix període de l’any 2019 i que suposen una atenció aproximada de 6.000 a 7.000 trucades els dies laborables.

Aquest creixement ha vingut acompanyat d’un augment del 33% en el temps d’atenció mitjà de cada trucada respecte al mateix període de l’any passat, unes converses que ara es basen en requeriments d’informació sobre la Covid-19, en sol·licituds de tràmits municipals o demandes “més complexes” com les relatives a serveis socials o habitatge i que han fet augmentar en un 50% les hores d’atenció.

Les OAC acceptades

Les oficines d’atenció ciutadana (OAC) s’han reobert progressivament des del 18 de maig i han adaptat el seu espai a les mesures de seguretat i higiene decretades per les autoritats sanitàries, amb una reducció de l’aforament i la capacitat d’atenció presencial, garantint la distància de seguretat entre usuaris i personal.

Des de la seva reobertura, les oficines han atès 88.136 cites, i l’administració local recorda que, per accedir a l’atenció en les oficines, és indispensable demanar cita prèvia i que es donarà prioritat als tràmits urgents que no es puguin gestionar per telèfon o internet o quan les persones que necessitin tramitar-los no disposin de mitjans digitals per fer-ho.

Amb l’objectiu de reforçar el servei i agilitar la demanda d’atencions, a principis de juliol es van posar en marxa tots els quioscs de tràmits, inclosos els de les diferents seus de districte, amb el suport del personal del pla ‘Enfeina’t’, així com el servei ‘L’OAC et truca’, una atenció telefònica personalitzada.

Impuls de les tramitacions en línia

L’Ajuntament ha afirmat que durant la crisi sanitària ha volgut “prioritzar l’atenció a través de canals no presencials”, per la qual cosa ha impulsat la tramitació online simplificant els mecanismes d’identificació i signatura i habilitant els tràmits més demandats i urgents de l’Oficina Virtual de Tràmits.

Amb aquesta intervenció, segons xifres municipals, s’ha incrementat el volum de tràmits a través de la web en un 7,3% respecte al mateix període de l’any passat, i l’Ajuntament assegura que ja es poden gestionar més de 50 tràmits amb l’ús de l’IdCAT mòbil, una identificació digital que no requereix validació presencial.

En el cas que la tramitació no estigui disponible de manera telemàtica, queda a la disposició del ciutadà el Registre Electrònic de l’Ajuntament, on es poden registrar sol·licituds, escrits o comunicacions relatives a tràmits administratius o presentar documentació les 24 hores del dia.

Nou comentari