Part de la plantilla de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) municipal a la plaça Sant Miquel, externalitzada i gestionada per la multinacional Majorel, ha replicat al govern municipal després que la tinenta d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports, Coordinació Territorial i Metropolitana i Benestar Animal, Laia Bonet. La regidora socialista va defensar el servei que ofereix la companyia després que ERC portés a comissió les queixes del col·lectiu Precàries OAC, que aglutina un terç de les treballadores –demanen que s’hi faci referència en femení perquè és una feina feminitzada–. El TOT Barcelona va avançar el cas.
L’ampliació de l’oficina actual a Sant Miquel mitjançant la licitació del contracte d’explotació va ser un dels punts més discutits. Bonet va respondre que “s’amplia […] amb un segon espai per oferir un millor servei”. Respecte d’aquest punt, Precàries OAC ha enviat al TOT Barcelona un text de resposta en què lamenta que “volen ampliar i perpetuar la precarietat”, amb referència a les paraules de la tinenta d’alcaldia.
“No es viu una situació de precarietat”, va sentenciar Bonet. En canvi, les empleades organitzades lamenten que, si bé disposen d’unes condicions millors que les establertes al conveni de teleoperador, no s’apliquen a la pràctica. Així, l’empresa els promet millores salarials després de complir sis mesos i un any i mig a la companyia. El fet, però, és que aquest termini comença a comptar des que es disposa d’un contracte indefinit, que en molts casos triga mesos a arribar, segons explica una treballadora a aquest diari. “Hi ha companyes que han encadenat contractes temporals durant mesos”, critica. “On hi és, la millora”, es pregunten les treballadores.
A més, la mateixa empleada detalla que moltes treballadores pleguen al cap d’un temps i que la mobilitat és molt elevada. “Per què deu voler la gent canviar de feina si no és per la precarietat que aquesta comporta?”, diu el comunicat enviat a aquest mitjà.
Respecte de la interlocució amb el consistori, es queixen que “només” han rebut resposta de les peticions de millores quant al protocol Covid. “La nostra precarietat ha estat potenciada per la Covid, però ja existia”, indiquen. A més, censuren que el govern local s’hagi posat en contacte amb l’empresa i no s’hagin reunit amb la plantilla, segons afirmen. “És com si algú denunciés una agressió i, en comptes de parlar amb la víctima, es consultés l’agressor”, exemplifiquen.