Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Justícia trasllada l’oficina d’atenció a la Zona Franca
  • CA

Els ciutadans que vulguin fer una consulta presencial al Departament de Justícia per inscriure’s en el Registre de parelles estables de Catalunya, constituir una associació o fer una consulta sobre justícia gratuïta, ja es poden adreçar a la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del districte administratiu de la Zona Franca, que ha obert al públic. A la nova seu del carrer del Foc número 57 de Barcelona es podran fer els tràmits presencials d’atenció al ciutadà que es duien a terme al carrer Pau Claris abans del trasllat del Departament de Justícia.

L’oficina atén amb cita prèvia com a mesura de prevenció de contagis, perquè no hi hagi aglomeracions i per evitar temps d’espera. La cita es pot sol·licitar a través d’internet o bé per telèfon, trucant al 938844600, de 9.00 a 15.00 hores. L’oficina atendrà en horari de mati i tarda, de 9.00 a 17.00 hores, excepte els mesos de juliol i agost, que estarà obert de 9.00 a 15.00 hores. Les persones que s’hi adrecin hauran de fer servir mascareta i s’han adoptat mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries, com ara punts amb gel hidroalcohòlic i senyalització a la sala d’espera per garantir la distància social i per evitar els contagis.

Oficina única

El funcionament és el mateix que el de les oficines de la Generalitat a Girona o Tortosa, amb una Oficina d’Atenció Ciutadana comuna per als departaments que s’han traslladat al districte administratiu de la Zona Franca, però amb capacitat per atendre els diferents temes i tràmits.

Pel que fa a les gestions del departament de Justícia, els ciutadans que s’hi adrecen per a una atenció presencial generalment ho fan per temes relacionats amb associacions i federacions, per resoldre consultes sobre el Registre de parelles estables o inscriure’s-hi, i per sol·licitar informació sobre justícia gratuïta. L’any passat, l’OAC del Departament de Justícia va rebre 33.000 visites presencials.

Els ciutadans també podran fer tràmits sense necessitat de desplaçar-se, per via telemàtica, com ara els relacionats amb les fundacions, la sol·licitud de documents de nul·litat dels judicis franquistes o el Registre de grups d’interès. Pel que fa a l’atenció telefònica, està centralitzada a través del telèfon d’atenció i informació general 012.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa