La Grossa posa a la venda més números que mai i convida a somiar en "una vida nova"

Una octogenària que s'allibera gràcies al premi de la loteria catalana de Cap d'Any protagonitza la campanya

La Grossa de Cap d'Any espera batre un nou rècord de vendes, que seria el tercer consecutiu, amb la campanya que comença aquest dilluns. Loteries de Catalunya posa a la venda més números que mai: un total de 100.000, és a dir 20.000 més que l'any passat. Segons Jaume Torrabadella, director general de Loteries de Catalunya, això permetrà que més de 850.000 bitllets podran tenir algun tipus de premi en el sorteig. "Hem incrementat la tirada en funció de la demanda". 

L'any passat, el primer premi de la Grossa de Cap d'Any va caure per primera vegada a la ciutat de Barcelona. fet que pot fer augmentar les vendes aquest any.

Més info: Barcelona rep per primer cop el primer premi de la Grossa de Cap d'Any

El sorteig tornarà a tenir 8 premis: un primer premi de 200.000 euros per bitllet, un segon de 65.000 euros per bitllet, un tercer de 30.000 euros per bitllet, dos quarts premis de 10.000 euros per bitllet i tres cinquens premis de 5.000 euros per bitllet. A més, es mantenen els premis a les terminacions dels 8 números guanyadors, així com el número anterior i posterior de cadascun d’ells. 

De moment, segons Torrabadella, les reserves per fer participacions ja estan per sobre de les de l'any passat i s'espera que se superaran un 5%. Hi ha temps fins al 15 de novembre per fer les reserves. Loteries de Catalunya té comptabilitzades unes 2.000 associacions i clubs que en fan. I els bitllets que es vulguin comprar, es trobaran en uns 4.000 punts de venda de Catalunya, entre els 2.000 clàssics –estancs, quioscos, llibreries o bars– i uns 2.000 més en supermercats de les cadenes Bonpreu, Carrefour o Caprabo, entre d'altres.

La curiosa història de la senyora Neus

La campanya per anunciar el sorteig començarà dilluns que ve i manté l'humor com a element bàsic de l'espot. Aquesta vegada, però, no serà a través de la cançó, sinó mitjançant la petita història que es narra: l'alliberament de la senyora Neus, una octogenària amb aspecte fràgil, gràcies a la Grossa.

El lema de la campanya és Feliç vida nova, i es convida la gent a compartir la Grossa, encara que en l'anunci és capgiri aquest missatge com a picada d'ullet humorística.

Per incentivar la idea de compartir o regalar la loteria, l'altre vessant de la campanya de comunicació és la de l'aplicació que permetrà gravar vídeos amb promeses o bons propòsits per la nou any i en relació amb la persona a la qual regalem el bitllet de la Grossa. D'aquesta manera, es podrà regalar bitllet físic i afegir-hi un codi amb què la persona que el rebi podrà veu el vídeo –en realitat augmentada– amb la promesa que li dediquen.

L'aspecte social de la Grossa és, un any més, subratllat pels seus organitzadors. "Des que el 1992 es va definir per llei, absolutament tota la recaptació de les loteries catalanes va al departament d'Afers Socials, que la destina íntegrament a programes d'ajut a persones grans, persones amb discapacitat i nens en situació de vulnerabilitat. Des del 1992, s'han destinat 265 milions de loteries a aquests objectius.

Més informació
Comentaris (1)
Raf Fa 9 dies
Ja, molt bonic el anunci....Ara, anem a la realitat: 20000 nombres més vol dir que abans la posibilitat de guanyar premi era de 1:80000 i ara és de 1:100000....mal negoci...Enguany no compro