El govern de Pedro Sánchez ha de moure fitxa contra la contaminació a Barcelona. Hi coincideixen el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia de l’Ajuntament, Janet Sanz. El dia que la Comissió Europea ha alertat per carta l’executiu espanyol sobre l’excés de contaminació tant a Barcelona com a Madrid, les institucions de banda i banda de la plaça Sant Jaume han mirat cap a la Moncloa per reclamar mesures estatals.
[r:1]
Calvet ha recordat a Pedro Sánchez que l’Estat té competències en aquest àmbit i li ha reclamat que les “exerceixi”, segons recull l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Demana que es modifiqui l’impost de matriculació dels vehicles, per incentivar la compra dels que són menys contaminants, que s’ampliï el finançament del transport públic i que es millori la xarxa de Rodalies, una reivindicació eterna.
El conseller també vol que s’apliquin descomptes VAO i ECO en funció de l’etiqueta ambiental de la DGT als peatges de la seva competència i que es traspassi la B-23 a la Generalitat amb el finançament per construir-hi un carril bus.
Parel·lelament, Janet Sanz, segons recull Europa Press, reclama una reacció “contundent” al ministeri per a la Transició Ecològica, i ha de tenir forma de legislació i mesures que permetin reduir l’excés de diòxid de nitrogen (NO2) present en l’aire de la ciutat. La tinent d’alcaldia ha proposat a la ministra Teresa Ribera que treballi amb l’Ajuntament, ha recordat que al gener l’àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) posarà en funcionament la Zona de Baixes Emissions i ha reivindicat que la UE també sigui més dur amb els estats que no compleixin.