El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha denunciat que España Global, la campanya publicitaria de l’Estat espanyol per impulsar la marca Espanya al món, també ha fet servir el logotip del consistori sense permís. La queixa es produeix un dia després que la Fundació FC Barcelona anunciés que estudia accions legals perquè l’entitat no té cap conveni amb la Marca España.
No només el Barça. Hem constatat que tb s’ha utilitzat el logo de l’Ajuntament de BCN sense permís i sense que existeixi cap relació amb aquesta iniciativa. Revisarem aquesta situació d’immediat.https://t.co/Z2tZ4coIv7 pic.twitter.com/JDvFHXsOzp
— Gerardo Pisarello (@G_Pisarello) 2 de febrer de 2019
En una piulada, Pisarello ha assegurat que s’ha fet servir el logotip de l’Ajuntament “sense que existeixi cap relació amb aquesta iniciativa” i que revisaran la situació immediatament. Fonts municipals han confirmat al TOT Barcelona que “no hi ha hagut cap col·laboració activa” amb la campanya reforçar la imatge democràtica de l’Estat a les portes del judici de l’1-O.

España Global també ha fet servir el logotip de l’Ajuntament sense permís / TOT Barcelona
Les mateixes fonts expliquen que l’únic acord que consta al consistori amb el govern espanyol és del 2012 i que, en conseqüència, parlaran amb el ministeri d’Afers Exteriors sobre “la idoneïtat que aparegui el logo de Barcelona” a la campanya. L’Ajuntament assegura que aposta “per altres mecanismes per potenciar la imatge de la ciutat” i que sempre ho ha fet a través de la marca Barcelona, “que és l’actiu que dinamitza la ciutat i pot beneficiar tant el teixit econòmic com la seva ciutadania”.