El Zoo de Barcelona ha posat en marxa una sèrie de mesures per tal de combatre els efectes de l’onada de calor sobre els animals. Es proporcionen fruites congelades, es modifica la forma en què es presenta el menjar i, fins i tot, la forma d’obtenir-lo. Per exemple, l’enterren perquè el busquin o l’amaguen en un objecte amb forats.
Als elefants se’ls servirà síndria o meló congelat. Als ossos i primats, brics de brou o suc, així com fruita a molt baixa temperatura també per a ells. En el cas de les girafes, està previst donar-los blocs de gel amb fruita. I, finalment, el comunicat emès pel zoo anuncia que a les mangostes i els suricates el que se’ls oferirà serà cucs amb aigua i gel.
Durant l’estiu, els cuidadors renoven més freqüentment les zones de bany perquè l’aigua estigui més fresca, així com els abeuradors. A més, els aspersors que polvoritzen l’aigua també s’utilitzen per refrescar els animals. Gràcies a la vegetació abundant i la cobertura de l’arbrat, el recinte està tres graus per sota de la mitjana de la resta de la ciutat.
La majoria d’animals tenen accés als aixoplucs o zones interiors, a l’ombra, així que poden triar sempre si volen protegir-se del sol.