El Vall d’Hebron culpa l’empresa de neteja per l’home trobat mort a un lavabo

L'informe intern de l'hospital apunta a un error de comunicació, segons consta al document vist pel TOT Barcelona

La conclusió de l’informe elaborat per la comissió de seguretat de pacients de l’hospital Vall d’Hebron arran del cas de l’home trobat en un lavabo després de portar dos dies mort apunta a l’empresa de neteja. El document, a què ha tingut accés el TOT Barcelona, argumenta que el motiu pel qual l’home, de 90 anys, no va ser localitzat durant dos dies va ser que “no es comuniqués per part de l’empresa de neteja la incidència del WC tancat els dies 7 i 8 d’octubre ni a l’informe de canvi de torn de neteja ni a Manteniment de l’Hospital”.

Per tant, el fet que el lavabo quedés fora de servei durant dos dies i que la companyia no traslladés la informació va fer que el cos de l’home fos localitzat després de 48 hores, segons les conclusions de l’informe.

Part de les conclusions de l’informe / TOT Barcelona

Així consta a l’informe vist per aquest diari, que recull que s’han traslladat les conclusions de l’informe a la família. A més, inclou recomanacions de cara al futur per evitar una situació semblant. Una d’elles és la “necessitat d’elaborar un procediment d’actuació estandaritzat per a la gestió de les incidències de neteja i traspàs de la informació a l’hospital”. També insta a instal·lar un “sistema d’alarma de detecció d’ocupació dels WC públics”, rondes diàries de revisió dels espais “on poden quedar tancats familiars i pacients”, així com accelerar el procés d’extracció d’analítiques i “l’ampliació del procediment de programació i atenció especial a malalts fràgils”.

L’hospital ja va anunciar que revisaria els protocols per tal de prevenir situacions com aquesta en el futur.

Nou comentari