Comencen a retirar l'amiant de l'estació de metro de la Verneda

La parada de la línia 2 estarà tancada fins dilluns mentre els operaris hi treballen

Els treballs per retirar les planxes de fibrociment amb amiant que recobreixen l'estació de la Verneda de la línia 2 del metro de Barcelona han començat aquest divendres, minuts després que el servei de metro tanqués a les dues de la matinada.

Treballadors del metro de Barcelona preparant la retirada de l'amiant de l'estació de La Verneda, a la línia 2 / ACN

Treballadors del metro de Barcelona preparant la retirada de l'amiant de l'estació de La Verneda, a la línia 2 / ACN

Un cop finalitzat el servei, els operaris han començat a baixar material a l'interior de l'estació i a preparar l'espai per fer la retirada de les planxes, d'uns 900 metres quadrats. Per substituir-les, es muntaran planxes de policarbonat als llocs on sigui necessari per canalitzar possibles filtracions. L'estació romandrà tancada fins dilluns, 22 d'abril, moment en què s'acabaran els treballs, que es desenvoluparan durant aquests tres dies ininterrompudament.

Rètol que anuncia que l'estació de La Verneda del metro de Barcelona es tanca per retirar-ne amiant / ACN

Rètol que anuncia que l'estació de La Verneda del metro de Barcelona es tanca per retirar-ne amiant / ACN

Mentrestant, la línia dos del metro quedarà partida en dues: els combois circularan entre Paral·lel i La Pau, per una banda, i entre Artigues/Sant Adrià a Badalona Pompeu Fabra, de l'altra. 

Abans de tornar a obrir l'estació el 23 d'abril a les cinc del matí, es faran proves ambientals per certificar que no hi ha contaminació a l'aire de l'estació a conseqüència dels treballs. 

Operaris treballant en la retirada de l'amiant de la parada de La Verneda del metro de Barcelona / ACN

Operaris treballant en la retirada de l'amiant de la parada de La Verneda del metro de Barcelona / ACN

Altres mesures contra l'amiant 

La retirada de les planxes de fibrociment amb amiant de l'estació de la Verneda és una de les actuacions que TMB està fent contra la presència d'aquest component a la xarxa del metro. Aviat es retiraran també les planxes que contenen amiant del passadís que enllaça les línies 3 i 4 a Passeig de Gràcia, com va avançar ahir el TOT Barcelona.

A més, TMB farà un mostreig d'aire i d'elements sòlids d'estacions de metro per detectar-hi la presència d'amiant. També ha ofert revisions voluntàries als treballadors que no han estat mai exposats a l'amiant i ha adquirit trens nous per substituir els que estan afectats per l'amiant. 

Afectacions pulmonars dels treballadors

Els sindicats han denunciat que treballadors que han estat en contacte amb l'amiant pateixen afectacions pulmonars i, fins i tot, que un treballador ja jubilat va morir per aquesta causa. CCOO ha denunciat que més d'un 30% dels treballadors que han passat un examen mèdic en les revisions mèdiques per l'amiant pateixen afectacions pulmonars i la mateixa TMB ha reconegut afectacions pulmonars en alguns dels empleats examinats pels metges, tot i que ha insistit que no són greus i que no està clar que el causant en sigui l'amiant del metro.

Pel que fa al treballador ja jubilat que els sindicats argumenten que va morir per l'amiant, el comitè d'empresa va assegurar que va morir després de patir fibrosi quística causada per aquesta substància. Segons van explicar, es tractava d'un home a qui van trobar fils d'amiant en el teixit respiratori després de practicar-li una biòpsia arran de la malaltia que patia.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?