Si tot surt com ho tenen pensat Ada Colau i Janet Sanz, la “pacificació” de l’avinguda Meridiana serà una de els grans obres que podran presentar a final de mandat l’alcaldessa sortint –si no s’ho repensa i decideix tornar-se a presentar per tercera vegada– i la que podria ser el seu relleu com a candidata dels comuns.
Les actuacions a l’àrea de la Meridiana i les Glòries ja van ser un dels plats forts del primer mandat, però el van poder lluir poc de cara a la campanya perquè la precipitació de les eleccions convocades per Pedro Sánchez per al 28 d’abril va matar el programa d’inauguracions que podria haver fet l’Ajuntament abans de començar la campanya de les municipals del 26 de maig.
Però el projecte per pacificar el trànsit de la zona –en la mesura que això és possible en una avinguda que és una de les principals entrades a la ciutat– continua, i aquest dissabte Sanz, tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, ha anunciat que aviat es licitaran les obres per executar el tram del carrer Mallorca al carrer Navas amb Josep Estivill, que afecta directament tres barris –Camp de l’Arpa, Clot i Navas– de dos districtes, Sant Martí i Sant Andreu. Un cop fets aquests treballs, segons ha dit Sanz en declaracions recollides per Europa Press, es farà el tram fins a Fabra i Puig, on volen arribar-hi el 2023, al final del mandat.
De moment, la comissió de govern de l’Ajuntament ja ha aprovat definitivament el projecte per al tram del carrer Mallorca a Navas, al qual es destinaran 6,59 milions d ‘euros. Es tracta d’un tram de 501 metres, que s’afegirà als 800 on ja s’ha actuat, des de la plaça de les Glòries fins a Mallorca. Al llarg de l’any que ve es faran les obres i s’arribarà ja a 1,3 quilòmetres d’avinguda pacificada.
El disseny d’aquest tram serà el mateix que el que va de València a Mallorca, ja renovat, de manera que hi haurà un carril menys d’entrada a Barcelona.
Mentre es fan aquestes obres, durant el 2020, és quan està planificat licitar el tram entre Navas de Tolosa i Fabra i Puig.
El projecte contempla que l’avinguda tingui una mitjana central de 6,9 metres d’amplitud on se situarà el carril bici segregat de doble sentit, de 4,3 metres; un parterre de 2,6 metres, i també es renovarà l’enllumenat i s’inclourà nou mobiliari urbà.