"Catalana hija de puta": l'insult d'una hostessa de Vueling per parlar en català

La usuària presentarà una queixa pel tracte que va rebre per parlar català

"Yo no hablo catalán" va ser la resposta d'una hostessa de Vueling a Espe Valls quan li va demanar menjar per a ella i al seu fill. Valls va insistir en català i la dona li va acabar servint el que havia sol·licitat. Malgrat que la passatgera no estava conforme amb el fet que l'hostessa no la pogués atendre en català en un vol que sortia de Barcelona cap a Porto ahir a les 14:15 hores, els fets podrien haver quedat en anècdota. Abans de sortir de l'avió, però, Valls va escoltar un insult cap a ella: "¡Qué asco! Seguro que ha sido la catalana hija de puta". 

La passatgera estava a punt d'abandonar el vol VY8478 amb el seu fill de cinc anys mentre les hostesses netejaven els seients. Darrere d'ella i el seu fill hi havia asseguts uns alemanys que van vessar una coca-cola durant l'aterratge, segons explica Valls en una conversa telefònica amb el TOT Barcelona. L'hostessa que s'havia negat en un primer moment a atendre-la en català estava netejant aquells seients quan, en veure la taca de beguda, va etzibar: "Seguro que ha sido la catalana hija de puta". 

"Vam deixar passar a tothom i érem els últims a agafar les maletes", relata Valls. La passatgera opina que l'hostessa es devia pensar que tothom havia abandonat l'aparell, per la qual cosa va cridar l'insult. Però la "catalana hija de puta" encara estava a l'avió, i Valls es va dirigir a la cap de personal de cabina per exigir-li una explicació. Quan va començar a explicar el que havia passat, la cap de les hostesses li va dir que no entenia el català i la va deixar "amb la paraula a la boca". 

Valls argumenta que, com anava amb el seu fill i havia d'anar al lavabo, no va insistir en la seva queixa i va decidir marxar. Tot i així, avisa, presentarà una reclamació a Vueling pel tracte de les hostesses i per l'insult que va rebre. 

Vueling rebutja comentar el cas

Fonts de la companyia rebutgen fer cap declaració al respecte d'aquest cas. Els fets, tot i ser aïllats, s'han repetit en altres ocasions. Vueling no obliga els seus treballadors a saber català. El que fan, això sí, és una tasca de sensibilització respecte a l'ús del català als empleats. La companyia utilitza el català en els vols que connecten territoris catalanoparlants, com ara els que van de Barcelona a Eivissa. 

Comentaris (10)
VISCA CATALUNYA LLIURE! (lliure de burros!) Fa 2 mesos
Jo no tornaré a volar amb vueling... no em vull trobar amb gent com la Espe Valls!, jajaja! no conec cap català que no parli perfectament el castellà.
Enric_80 Fa 2 mesos
Per treballar de cara al públic s'ha de tindre un mínim d'educació, empatia i iniciativa. Si no saps un idioma que és oficial a molts llocs on opera la teva aerolínia, aprèn-lo. A més, estem parlant d'una llengua romànica que s'entén amb relativa facilitat si parles castellà, no es tracta de xinès o urdú. Clarament, aquests incidents no són cosa de poder o no poder, sinó d'odi i/o menyspreu a una llengua i a un poble en concret, el català.
Flipo con esto Fa 2 mesos
Si claro. Una tripulación que vuela a Alemania, Francia, Suiza, Italia, Rusia, Marruecos y un largo etcétera debe saber todos los idiomas de todos los sitios que vuela... no alucinemos. En cuanto a que a un alemán de la fila de atrás se le cayó la coca cola... que nivel de atención, porque vamos para darse cuenta de eso o estas mirando para atrás de pie todo el vuelo o entiendes el alemán y escuchas lo que pasó de boca de los propios alemanes... que pena saber alemán y no ser capaz de
Juan Fa 2 mesos
Ho tindrem en conta per no volar mai més amb Vueling
toni Fa 2 mesos
Cada dia em fa més vergonya ser català...
ET VA VERGONYA SER CATALÀ? FES-T'HO MIRAR: ES UNA SENYAL DE SERVILISME Fa 1 mes
Que et fa vergonya ser català,? la viatgera va fer us del seu dret de parlar el seu idioma ala seu pais. a qui li hauria de caure la cara de vergonyai un bon escarment es a la hostesa , per faltar al respectei insultar a la pasatgera, sense cap motiu . nomes per supremacisme i superbia. ens volen agenollats i si no plantem cara guanyaran , hem de plantar cara , amb educació,pero posar-los al seu lloc¡¡ ells estan al nostre servei i mereixem com tothom un respectre, NO ES LA PRIMERA VEGADA QU
MSR Fa 2 mesos
És simple, Vueling -propietat d'Iberia- te el menyspreu de contractar pel seus vols des de o a Catalunya personal que no només ignora l'idioma dels clients sinó que el menysprea. D'això se'n diu Supremacisme i Colonialisme aplicat contra nosaltres.
JOAN Fa 2 mesos
Jo vaig volar de matinada de A Corunya a Barcelona amb Vueling i una hostesa li va dir a uncompany, mentre mirava com un home gran posava amb moltes dificultats la maleta a dalt i el company volia anar a ajudar. DAJALO QUE TRABAJE! Una gran educació la de la hostesa i de la companyia que permet aquestes practiques. I AIXÒ NO ERA PER L'IDIOMA, deuen ser curtets de gambals de naturalesa.
pc Fa 2 mesos
jo no volo amb vueling desde fa tres any.busqueu alternatives
image/svg+xml