El 89% dels ciutadans considera molt positiu l’esforç de les marques per ajudar amb la Covid-19

Inditex, Amazon, BBVA, El Corte Inglés, Santander, Telepizza, Telefónica, Decathlon, Google i el Reial Madrid, les deu marques que destaquen

El 88,9% de la població a Espanya considera “molt positiu” l’esforç de les marques per pal·liar els efectes de la pandèmia per Covid-19 i ajudar la societat, segons indica la segona onada de l’estudi ‘El consumidor espanyol durant el confinament’ elaborat per More Than Research.

L’anàlisi situa en les primeres posicions a Inditex, Amazon, BBVA, El Corte Inglés, Santander, Telepizza, Telefónica, Decathlon, Google i el Reial Madrid. Respecte a la primera onada s’incorpora Google a aquest grup destacat en la valoració dels ciutadans cap a les marques que estan fent activament accions positives per a ajudar a la societat en aquesta situació d’emergència.

Pel que fa a l’opinió dels consultats sobre les iniciatives posades en marxa per les diferents empreses i marques, fer donacions de diners o productes i ajornar el pagament de compres de primera necessitat són les dues mesures millor valorades pels espanyols.

En concret, fer donacions de diners o productes a organitzacions i institucions públiques és el que millor valoren els ciutadans (5,78 quan es demana que puntuïn d’1 a 7). La mateixa puntuació (5,78) rep la possibilitat d’ajornar el pagament de compres o de serveis ja contractats, com a assegurances, hipoteques o compres a terminis.

Canviar la seva producció o els seus serveis i enfocar-los a resoldre problemes ocasionats pel coronavirus, com la fabricació de material, obté una puntuació de 5,76, mentre que fer campanyes i comunicacions animant a la població al fet que es quedi a casa i mirant per l’estat anímic de les persones registra un 5,41.

A continuació se situen continuar produint i comunicant els seus productes com abans per a evitar que l’economia es ressenti (5,31), fer campanyes divertides i entretingudes per a fomentar l’optimisme (5,24) i deixar de fer campanyes dels productes i serveis que no són de primera necessitat (4,82).

A més, l’estudi conclou que la qualitat dels productes i serveis juntament amb el bon tracte als clients continuen sent els aspectes més valorats pels espanyols.

Nou comentari