La Junta Electoral vol que els primers votants puguin formar part de les meses el 14F

Demana a la Generalitat que canviï l'ordre de votació perquè no hi hagi persones de risc a primera hora

La Junta Electoral de la zona de Barcelona ha demanat a la Generalitat que canviï l’ordre de votació dels electors el proper 14 de febrer, per tal que els primers en votar siguin les persones de menys risc, de 18 a 65 anys, per si s’han de quedar a les meses electorals per falta de membres. El president de la junta, Diego Álvarez, ha explicat que de moment no té resposta, però creu que seria una mesura adequada davant l’elevat percentatge de membres de les meses que estan presentant excuses per no ser-ne. La llei preveu que si no hi ha prou membres, els primers votants puguin ser obligats a quedar-se de vocals o presidents de mesa, però Álvarez admet que si els primers votants són de risc, aquesta previsió pot ser contraproduent.

No obstant això, en una entrevista a Catalunya Ràdio, Álvarez s’ha mostrat optimista sobre la conformació de la majoria de meses. A cada mesa hi ha d’haver dos vocals i un president, però estan citats sis suplents. Per tant, haurien de fallar set de les nou persones perquè la mesa no es pogués conformar i s’haguessin de quedar els primers votants. Seria aleshores quan Álvarez creu que el fet que de 9 a 12 estiguin cridats els votants més vulnerables podria perjudicar la conformació de meses i fer que s’hagués d’ajornar dos dies la votació en aquella urna. Igualment, ha recordat que els ciutadans cridats a ser membres de mesa hi estan obligats penalment sota amenaça de pena de multa o presó.

40% d’acceptacions

El president de la Junta Electoral de zona ha explicat que de moment han rebut unes 8.000 sol·licituds d’exempció, deu cops més que en els últims comicis, cosa que significa prop del 20% dels membres de les meses de la capital catalana. La majoria són al·legacions per malalties prèvies o convivència amb familiars d’alt risc. Els tres magistrats, els dos lletrats de l’administració de justícia i dos metges forenses estan analitzant una a una les peticions, i aproximadament se n’accepten un 40%. Segons ell, l’excusa s’accepta si hi ha risc elevat de contagi d’aquella persona o de les persones que hi conviuen, però no si el risc o la por són “raonables i assumibles”.

Cada dia es resolen unes 500 o 600 al·legacions, que seran comunicades com a molt tard fins a 72 hores abans del comicis. Si el ciutadà no ha rebut resposta, no es pot considerar silenci administratiu i ha d’acudir igualment a la mesa. Si hi han excuses sobrevingudes un o dos dies abans de les eleccions, es resoldran ràpidament, ha assegurat.

Comentaris

    Tano 05/02/2021 4:06 pm
    Doncs aquesta gentussa que no em busquin, que no penso anar a votar. Que hi fotin als jutges a les meses electorals. Que penquin d'una puta vegada.
    Berta 05/02/2021 3:42 pm
    Mi suegra ha fallecido por coronavirus tu crees que me voy a arriesgar pues no y si se pierde mi voto independentista pues que se hubieran puesto las pilas después del referéndum de octubre que nos movieron a palos para nada
      Ramon D 05/02/2021 4:50 pm
      Falsa bandera sense gaire gràcia, fins avui es pot demanar que us enviïn les paperetes per a votar per correu. La Berta ho té més fàcil, malauradament ara ja no ha de patir per la situació de risc de la seva sogra. Déu l'hagi perdonada.
    Veterà antifranquista. 05/02/2021 3:23 pm
    Collons! Així que si vaig a votar corro el risc d'haver de quedar-me a la mesa. Perqué será- si canvien les normes- dels primers (tinc 80 anys). Que no m'hi esperin. Al capdavall el resultat ja el tenen decidit....
    bodegas el dulce sueño. 05/02/2021 3:22 pm
    solución , legalmente correcta, si no formas parte de la mesa y no te han comunicado nada oficialmente, puedes ir tranquilamente el primero a votar , sin miedo , a que te hagan formar parte de la mesa ¿como?, muy sencillo , ir como una cuba rodante, No pueden decirte ni una palabra , ni mucho menos obligarte a formar parte de la mesa en su estado.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 05/02/2021 3:21 pm
    La "JUNTA ELECTORAL i el TSJC", ha entrat de ple en campanya electoral contra l'Independentisme, amb una "MANIOBRA IL.LEGAL" planificada, coordinada i dirigida per les clavegueres del "DEEP STATE Ñ", per "RETORÇAR AL LÍMIT" el resultat de les eleccions. !TOT S'HI VAL, PER DESACTIVAR L'INDEPENDENTISME, SIGUI AMB MESURES LEGALS O IL.LEGALS!
    L'OBSERVADOR ASTORAT 05/02/2021 3:21 pm
    La "JUNTA ELECTORAL i el TSJC", ha entrat de ple en campanya electoral contra l'Independentisme, amb una "MANIOBRA IL.LEGAL" planificada, coordinada i dirigida per les clavegueres del "DEEP STATE Ñ", per "RETORÇAR AL LÍMIT" el resultat de les eleccions. !TOT S'HI VAL, PER DESACTIVAR L'INDEPENDENTISME, SIGUI AMB MESURES LEGALS O IL.LEGALS!
    Antoni 05/02/2021 1:19 pm
    La qüestió és enmerdar-ho tot tant que puguin de manera que si les comptes no els surten com ells (PSOE - PODEM-PP-CS-VOX) volien, tenir l'excusa perfecta per invalidar el resultat. Conclusió : o guanya Illa o anem a una repetició de les votacions, així, fins que guanyin "ells"
    Jeroni Munyós 05/02/2021 1:05 pm
    Això ja ho diu la llei, també diu que si a les 10:00 hores no s'ha pogut constituir una mesa, aleshores caldrà ajornar la votació de la mesa afectada 48 hores. Per una latra banda per a ésser president i vocal 1 i vocal 2, cal tenir uns coneixements mínims i si més no haver-se llegit el Pdf o publicació on hi consten les instruccions. Des de l'espanyolisme se'n foten encara del referèndum de l'1 d'octubre del 2017, però, el 14 de febrer comença a tenir moltes semblances, incertesa, membres de les meses voluntaris...
    Foten pena 05/02/2021 1:04 pm
    Que no s'hi trenquin més el cap: que la JEC digui quins són els resultats i qui ha de ser el president i no cal ni fer eleccions. O el governador civil, és igual. Com quan la democràcia orgànica del Paco.
    Berta 05/02/2021 12:53 pm
    Anda que va ir a votar su padre .....espana y democracia .....un oxímoron como la sagrada familia
      Petrus 05/02/2021 12:55 pm
      Potser això és el que volen Berta, que no vagi a votar ningú, només els de la seva cleca.
    Delfí Artós 05/02/2021 12:35 pm
    La justicia espanyola en forma de lawfare l'ha feta grossa. Tot esperant que l'efecte Illa (?!) no se'ls hi desinfli i esperant que els hi soni el flabiol de la majoria espanyolista (com el 21/12/2017), no han volgut ajornar les eleccions a la primavera i han fotut un nyap de ca l'ample.
    Que s'hi quedin els de la JEC 05/02/2021 12:25 pm
    Puc dir que sóc persona de risc. O que tinc artrosis. O asma. O que sóc depressiu. O que pateixo atacs d'ansietat. O que la meva dona està a casa embarassada de nou mesos. O que no sé llegir ni escriure. Ho poden comprovar en cinc minuts? Jo em penso que no.
    Que estan buscant de fer? 05/02/2021 12:25 pm
    Estan potser buscant que la gent no es presenti, que les eleccions puguin ser impugnades per algun motiu si els resultats no els satisfan?
      Petrus 05/02/2021 12:58 pm
      Per impugnar les eleccions, il·legalitzar un partit, empresonar un president, desqualificar un candidat o proclamar a dit a qui els surti dels ous no necessiten cap justificació. Que no veus que la llei són ells?
    La JEC són ximples 05/02/2021 12:10 pm
    Els que reclamen no hi aniran, i els que vagin a votar primer sí. Si ho anuncien, a primera hora no hi anirà ningú. Per superar aquesta incompetència, ja només cal que citin als que tenen el virus.
    Giulio 05/02/2021 11:58 am
    Per què no s'hi queden els interventors dels partits que no tenen res més a fer? O tots els funcionaris espanyols a Catalunya (jutges, hisenda, registre civil, etc) ja que és el seu estat de merda el que ha imposat la data d'aquestes eleccions? Tampoc tinc clar que et puguin obligar a quedar-te: puc dir que tinc fills o gent gran a càrrec que he pogut deixar sols a casa vint minuts per anar a votar però no tot el dia per estar a una taula. Què faran? No ho poden comprovar.
    Ricard 05/02/2021 11:53 am
    Els radicals castellanistes de les juntes aquestes són força limitadets. Es primers a votar són els col-lectius de risc (de 9 a 12) que volen que es quedin per a muntar taules i quedar-se tot el sant dia per agafar la infecció. Són genials, però pel que es veu són molt més nacionalistes que genials. Per exemple són experts en fer retirar pancartes, com la pèrfida pancarta dedicada a la "democràcia" penjada a l'Ajuntament de Ripoll. Suposo que són radicals nacionalistes perquè tampoc no hi arriben. Tot quadra.