El grup municipal de JxCat ha recriminat aquest dimarts al govern d’Ada Colau que anunci un nou model per a les escoles municipals de música “sense parlar amb ningú”. La regidora Neus Munté ha acusat al bipartit d’impulsar una transformació dels centres “sense consens amb el sector, pedagogs, empreses concessionàries, famílies ni usuaris”. L’esquema presentat afecta el tipus d’ensenyament, els horaris o el funcionament dels centres, assevera Munté, pel que lamenta que famílies i usuaris s’hagin trobat “de sobte” el canvi “d’un curs per l’altre”: “Sense entrar en el fons de la reforma, que ja estudiarem, el que sí que crida l’atenció han estat les formes”
Al matí el consistori havia presentat en roda de premsa el nou format d’aquests equipaments educatius, aprofitant que l’Ajuntament ha de treure a concurs la concessió de les seves 3 escoles de musica pel curs 2020-2021. Com va explicar el TOT Barcelona, moltes famílies rebutgen la proposta municipal perquè reduirà les hores lectives i sobretot les classes individuals de música que fins ara rebien els seus fills. El tinent d’alcaldia Joan Subirats ha replicat que “s’ha constatat” que l’aprenentatge “guanya intensitat i interès per part del propi alumne quan es desenvolupa de manera grupal”.
JxCat tampoc veu bé que “les empreses que gestionen ara les escoles i aspirin a mantenir la concessió, així com les que hi vulguin optar, hauran d’adaptar-se al nou model en molts pocs mesos”. A més, no veu “gaire comprensible” canviar de model les tres escoles de gestió indirecta i obrir converses per separat amb els dos centres de gestió directa municipal per resoldre l’encaix.
“Un canvi d’aquestes característiques no es pot fer des de la ideologia, que sembla que és l’única cosa que ha mogut aquests canvis, sense valorar criteris tècnics i musicals, sense comptar amb l’opinió i expertesa dels que estan ensenyant dia a dia música i dels que cada dia n’estan aprenent”, ha afegit la regidora, en un comunicat. En aquest sentit suggereix que “es podia haver creat una comissió experta formada per pedagogs i antics alumnes i cercar una proposta consensuada”.