La regidora socialista a l’Ajuntament de Barcelona Rosa Alarcón ha replicat a la tinenta d’alcaldia d’Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, que la fi dels peatges “reverteix un desequilibri territorial” i són una “millora per a la seguretat viària”. La portaveu del PSC s’ha manifestat d’aquesta manera després que Sanz hagi lamentat la falta d’un “model clar” de gestió de les infraestructures quan s’han aixecat la majoria de peatges i hagi instat la Generalitat a concretar una “proposta realista” de pagament per ús de les autopistes. Fonts socialistes han afirmat, en aquest sentit, que la postura de Sanz pot ser la seva o la del seu partit, però “en cap cas” la del govern municipal “ni la de la ciutat”.
Tant Alarcón com el primer tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, el també socialista Jaume Collboni, consideren que la fi dels peatges suposa acabar amb un greuge i un desequilibri territorial. Ahir, a través de Twitter, Collboni emfatitzava la necessitat d’abordar “el debat sobre el futur de la sostenibilitat de la xarxa viària avançant en equitat territorial i seguretat, sense oblidar els criteris ambientals”.
Per la seva part, fonts del govern municipal han remarcat al TOT Barcelona que el posicionament de Janet Sanz es manté a favor de la retirada dels peatges però que planteja que caldria “tenir enllestit un nou model de gestió pública per part de la Generalitat”. En la mateixa línia, subratllen que l’exemple que ha mencionat Sanz, el pagament per ús de les carreteres, anava en la línia de les directrius europees de “desincentivar l’ús del cotxe“. En aquest embolic, es dona la situació que la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, està supeditada a l’àrea que lidera com a tinent d’alcaldia Janet Sanz.