BComú i PSC, els dos partits que més han gastat en la campanya electoral de Barcelona

La llista de Valls amb suport de Cs, amb 170.000 euros, és la que declara que ha gastat menys

La candidatura de BComú de l’actual alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destinat 425.000 euros a la campanya de les eleccions municipals del 26M. Ha sigut la llista que ha gastat més, segons les dades que faciliten els mateixos partits, i va seguida de prop per la llista del PSC, que ha gastat 416.701 euros.

A l’altra cara de la moneda hi ha la llista de Manuel Valls, que, amb el suport de Cs, assegura que s’ha gastat només 170.000 euros. Al mig, se situen JxCat, que declara haver gastat 320.000 euros; la llista d’ERC liderada per Ernest Maragall, amb 246.250 euros; i la CUP, que se n’ha gastat 200.000. Tots els candidats han organitzat actes en la majoria de districtes de la ciutat durant els 15 dies de campanya.

Més de la meitat dels 425.000 euros de BComú, concretament 247.000 euros, ha estat per a l’enviament de propaganda electoral, mentre que la part destinada a les despeses ordinàries ha estat de 178.000 euros. La formació destaca que els diners invertits en la campanya provenen de recursos estalviats, donacions i microcrèdits. 

El PSC ha destinat a les eleccions municipals 2.225.000 euros en el conjunt de Catalunya, dels quals 1.040.000 corresponen al ‘mailing’ i 510.000 a la publicitat. L’organització d’actes puja a 360.000 euros. Dins d’aquest bloc de 2,2 milions d’euros, 416.701 corresponen a la campanya per a la cursa a l’Ajuntament de Barcelona, amb el candidat Jaume Collboni al capdavant. El pressupost  de Collboni inclou 219.000 euros per l’activitat de campanya i 197.600 de ‘mailing’.

Els 320.000 euros destinats per Junts per Catalunya a la campanya de Barcelona inclouen la tramesa censal. La candidatura que encapçalen Quim Forn i Elsa Artadi destaca que és una campanya austera i de poca capacitat econòmica. Tot i això, JxCat confia a poder fer arribar el missatge de “canvi” que creu que necessita la ciutat a tots els districtes de la capital catalana.

Pel que fa a ERC, ha gastat un total de 2.080.000 per a les eleccions municipals de tot Catalunya, quantitat de la qual n’ha sortit els 246.250 euros invertits en la batalla electoral per a la capital catalana.

Dels 200.000 euros de la CUP-Capgirem Catalunya, les partides principals són: 60.000 en ‘mailing’ electoral; 21.000 en material de campanya; 22.000 en el vídeo electoral i publicitat; i 66.000 euros en actes i accions. El pressupost total de les 208 candidatures de la formació anticapitalista a Catalunya és de 821.635 euros.

El codi ètic de la CUP-Capgirem Barcelona prioritza que les despeses de la campanya siguin a través de l’economia social o cooperativa, de recursos propis o aconseguits a partir de l’autogestió. En aquest sentit, asseguren que no accepten “donacions d’empreses capitalistes” ni demanen crèdits o préstecs als bancs.

I la candidatura Barcelona pel Canvi-Cs liderada per l’ex primer ministre francès, Manuel Valls, s’ha limitat a dir que ha gastat uns 170.000 euros a la campanya de Barcelona, sense més detalls. 

El PP i la candidatura de Josep Bou no han facilitat la xifra que ha destinat a Barcelona per a aquestes eleccions municipals de diumenge.

Més informació

Comentaris

    La pasta 24/05/2019 6:06 pm
    D'on ha tret la pasta el vals, el manuel podria explicar d'on han sortit aquest 170.000 €, de la seva butxaca, li ha regalat la parella, els hi han deixat els fasc'stas de ciudadanos, d'on han sortit?

Nou comentari