Artadi proposa a Colau un pla per desfer el tap de paperassa que ha deixat la pandèmia

L'estat d'alarma va comportar una important paràl·lisi en la burocràcia municipal

El grup municipal de JxCat proposa al govern d’Ada Colau un pla per “simplificar i agilitzar els tràmits administratius” que ajudi a desfer el tap de burocràcia que s’ha format durant la pandèmia i estimuli l’economia local. Presentarà una proposició al ple d’aquest divendres, amb 15 mesures per reduir la paperassa que fan les empreses en iniciar noves activitats i obrir locals.

“Davant la difícil i incerta situació econòmica en que ens trobem, és fonamental que l’Ajuntament de Barcelona sigui un agent facilitador de l’activitat econòmica i de la ocupació de qualitat”, ha defensat la presidenta del grup, Elsa Artadi, en un comunicat enviat aquest dimecres. També ha recordat que “ja abans de la pandèmia de la Covid-19 les traves per l’activitat econòmica derivades d’endarreriments en els terminis i una burocràcia excessiva eren un fre a l’activitat econòmica de la ciutat”.

El pla recull diverses mesures que JxCat ja ha defensat al ple o en comissions municipals, com la implantació de la Finestreta Única Empresarial, una tarifa plana fiscal –a estrenar ja el 2021–, crear una oficina específica per a la rehabilitació d’edificis i ampliar el personal que gestiona les llicències. També n’inclou de noves, com establir acords de col·laboració amb els col·legis professionals per delegar-los el tràmit de la idoneïtat en els expedients de concessió de llicències, o informatitzar el procés de comprovació de la normativa urbanística amb un assistent virtual.

De fet, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz ja va assumir a les comissions municipals del mes de maig que l’obtenció de llicències era molt més lenta del que caldria i disparitat de criteris entre els 10 districtes. Ho va dir en anunciar la represa d’una part essencial de la burocràcia municipal, la licitació de projectes i la tramitació de llicències. Múltiples obres, tant públiques com privades, s’han quedat sense calendari per la paràl·lisi administrativa que comporta l’estat d’alarma. Sanz va detallar que tindran prioritat els tràmits relacionats amb habitatges públics i equipaments, mentre que les obres privades que no siguin indispensables per a l’interès quedaran relegades.

Nou comentari