Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Artadi defensa que l’accés a les escoles bressol ha de ser “universal” a Barcelona
  • CA

L’accés a l’ensenyament de 0 a 3 anys, el de les escoles bressol, ha de ser “universal” a Barcelona. És a dir: l’administració ha de garantir que totes les famílies que ho vulguin tinguin una plaça pública de jardí d’infància per als seus fills. Ho ha dit avui la número 2 de Junts per Catalunya en les eleccions municipals del 26M, Elsa Artadi.

En un acte del cicle electoral ‘Objectiu Barcelona’, organitzat per Barcelona Global per conversar amb els candidats, la número 2 de Joaquim Forn –cap de llista ‘de facto’ a causa de l’empresonament de l’alcadable– ha entomat el repte que li han llançat els organitzadors de la trobada, que li han recordat que cada any 3.500 famílies es queden sense la plaça sol·licitada en una escola bressol pública a la ciutat. “Només es cobreix el 60% de la demanda”, han subratllat.

Artadi ha admès que la crisi econòmica i les retallades van fer que la Generalitat retingués el finançament de les escoles bressol –l’alcaldessa Ada Colau ho ha criticat i ha reclamat aquests fons amb insistència–, però ha dit que “aquest debat s’ha de tancar i l’accés ha de ser universal”. “Un euro invertit en ensenyament dels 0 als 3 anys dona més fruits que un euro invertit en la universitat, l’educació dels primers anys és clau”, ha subratllat.

“Si no fas promoció del turisme, te la fan”

La candidata s’ha pronunciat també sobre altres aspectes fonamentals de la ciutat, com per exemple el del turisme.

Quan li han demanat si estaria disposada, com a eventual alcaldessa, a invertir en promoció del turisme per orientar-lo, ha respost, d’entrada, amb ironia: “Destinar menys diners que ara a la promoció del turisme a Barcelona és difícil”.

Segons Artadi, “el turisme és la primera via d’internacionalització de les empreses catalanes i decidir que Barcelona no hi participa no té sentit”. I ha defensat que cal fer promoció del turisme per poder incidir en el tipus de visitants que venen a la ciutat. “Quan Barcelona no era una destinació mundial, es feia una política de promoció de com més millor. Ara que som al ‘top ten’ i tenim 30 milions de visitants l’any, hem de ser amos de la imatge de la ciutat. Si les institucions públiques no decideixen què volen, si no fas promoció del turisme, te la farà algú altre que sí que sap què vol per als seus interessos”, ha advertit.

La seva aposta és el turisme cultural, el de compres, el gastronòmic, l’esportiu i el de negocis. “L’Ajuntament no ha invertit en promoció turística i ara el turisme de negocis és el 30% i no el 50% com abans. Això s’ha de recuperar”, ha dit.

I ha concretat que “s’ha de rellançar Turisme de Barcelona”, que ha d’incloure més veus, a més a més dels hotelers.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa