Els vigilants de seguretat del Prat de l’empresa Trablisa es mostren ferms en la seva voluntat d’iniciar una vaga indefinida el proper 9 d’agost i asseguren que no tenen previst retirar la convocatòria. La decisió arriba després que la companyia adjudicatària dels controls de seguretat de l’aeroport del Prat, hagi denunciat als jutjats socials de Barcelona aquesta aturada i hagi presentat un conflicte col·lectiu a la Generalitat al·legant que és “il·legal” i “trenca la bona fe negocial”.
[r:1]
L’assessor del Comitè de Vaga de Trablisa, Juan Carlos Giménez, ha acusat la concessionària de “mentir” i ha reiterat que està incomplint el conveni col·lectiu i el laude dictat pel Consell de Ministres l’agost del 2017. Giménez ha fet aquestes declaracions minuts abans de participar en la primera reunió de mediació que el Departament de Treball ha convocat aquest dijous per intentar resoldre la situació.
Juan Carlos Giménez s’ha mostrat molt crític amb la postura de Trablisa i ha lamentat que la companyia adjudicatària dels controls de seguretat a l’aeroport del Prat hagi denunciat la vaga convocada per la plantilla i hagi presentat un conflicte col·lectiu davant la Generalitat.
“Fa un mes vam convocar una altra vaga i l’empresa va interposar una demanda dient que un dels punts generava conflicte col·lectiu, en aquell moment ens ho vam creure i vam retirar la convocatòria perquè no volíem anar a una vaga il·legal, però després vam comprovar que ens havia enganyat”, relata Giménez.
Per aquest motiu remarca que aquest cop no tornaran a cometre el mateix error: “No existia tal conflicte ni llavors ni ara i aquesta vegada no retirarem l’aturada perquè tornen amb les seves mentides”, ha insistit.
L’assessor del Comitè de Vaga de Trablisa ho ha dit en una atenció a la premsa minuts abans de participar en la primera reunió de mediació que ha convocat el departament de Treball a la seu dels serveis territorials.
“Una empresa que només sap mentir i enganyar”
“Venim a aquesta reunió sabent que ens trobarem amb una empresa que només sap mentir i enganyar, que ho ha demostrat en diverses ocasions i amb l’objectiu de formalitzar l’inici de la vaga que començarà el 9 d’agost”, ha assegurat Giménez que ha considerat que l’únic que vol la concessionària és “estar dos anys, emportar-se els màxims beneficis i plegar, igual que fan totes”.
Els treballadors consideren que no s’està complint el conveni col·lectiu, ni tampoc el laude que el Consell de Ministres va fixar l’any 2017 per posar punt i final al conflicte obert amb l’anterior adjudicatària, Eulen.
Els empleats asseguren que no es respecta la paritat en els llocs de feina ni les rotacions de plantilla per compartir les feines més dures. “Hi ha menys dones i elles estan sotmeses a una sobrecàrrega de feina”, comenta Giménez.
En aquest sentit denuncien que en els darrers anys s’ha incrementat molt el volum de feina, ja que “hi ha el mateix nombre de filtres però s’ha produït un increment de passatgers molt elevat”. Això, segons el representant dels treballadors suposa una pressió “física i psicològica” molt elevada. Per aquest motiu demanen més descansos i rotacions.
Els treballadors també reclamen un increment salarial d’un euro a l’hora i que se’ls garanteixi una plaça de pàrquing gratuïta, entre d’altres demandes.