Una trentena de persones s’ha concentrat a l’estació de metro de Clot per protestar per les molèsties que causen les obres de renovació que TMB ha programat fins al 31 d’agost i que han tallat la circulació de trens entre el Clot i Fondo. Els manifestants, vinculats a la Plataforma Stop Pujades, han obert les portes d’una de les andanes i han criticat el pla alternatiu dissenyat per TMB.
TMB ha dissenyat un pla de transport alternatiu que combina les freqüències de les línies L9 i L5 amb dos autobusos complementaris, però els usuaris denuncien mancances i que el pla alternatiu no arriba a tot arreu. És per això que a les vuit del vespre d’aquest dimarts el grup d’usuaris ha obert les portes per protestar per la situació. TMB ha indicat que el grup ha marxat poc després de dos quarts de nou.
Avui hem acompanyat una estona els veïns i usuaris de #SantAndreu, #TrinitatVella, #SantaColoma i la #Sagrera que exigeixen solucions a @TMB_Barcelona per la nefasta gestió del tall de la L1@StopPujades pic.twitter.com/mH8aVZSlj1
— CGT metro Barcelona (@CGTmetroBCN) 9 de juliol de 2019
La setmana passada la CGT d’autobusos de TMB va denunciar el “caos” generat per la direcció amb la “mala gestió” del servei alternatiu. Segons el sindicat, TMB ha tingut prou temps, des que va decidir que calia interrompre el servei durant el juliol i l’agost, per planificar un bon servei. En lloc d’això, ha acabat actuant amb “improvisació i falta de rigor”.
El Síndic de Greuges ha obert una actuació d’ofici per analitzar la garantia del dret a la mobilitat de les persones després del tall de la L1 del metro. Rafael Ribó ha rebut queixes perquè, malgrat els serveis alternatius de TMB, es pot trigar gairebé una hora entre l’inici i el final de tram, amb uns autobusos que, segons les opinions rebudes, poden estar sobreocupats.
La plataforma d’afectades pel tall de la L1, obre les portes a Clot per reclamar solucions a @TMBinfo!! pic.twitter.com/9endWg7vca
— Plataforma #StopPujadesTransport (@StopPujades) 9 de juliol de 2019