Validar la targeta, “un hàbit que no s’ha de perdre”: instruccions de TMB sobre el transport gratuït

Dona indicacions als treballadors sobre les respostes que han de donar a preguntes sobre la gratuïtat del metro i el bus

Serà només una setmana, però al metro i al bus no volen relaxació. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera que validar la targeta és “un hàbit que no s’ha de perdre”. Així, en una nota enviada als treballadors, els explica que cal traslladar aquesta idea als usuaris que preguntin per què cal, tot i la gratuïtat del transport públic des d’avui fins al 9 d’abril, picar el bitllet.

En un document intern, a què ha tingut accés el TOT Barcelona, la plantilla rep indicacions de com ha de contestar a qüestions plantejades pels viatgers durant la setmana de metro i bus gratuïts. Les instruccions inclouen possibles preguntes, com ara “És gratuïta la xarxa de transport públic?”, “Afecta tot el transport públic?” o “Si no duc bitllet, què he de fer?”.

Respecte a la necessitat de validar el títol de transport tot i que és gratuït, l’empresa recomana als empleats una resposta: “Perquè cal comptar el nombre d’usuaris per poder anar ajustant l’oferta a la demanda real i garantir que hi hagi prou capacitat perquè els usuaris puguin mantenir distàncies de seguretat entre ells. En segon lloc, perquè aquest és un hàbit que no s’ha de perdre“. 

Captura de pantalla del document intern / TOT Barcelona

Captura de pantalla del document intern / TOT Barcelona

El mètode que s’aplicarà durant la setmana de gratuïtat és el de pista lliure, en què els usuaris hauran de picar el bitllet però no els descomptarà viatges. 

També avisen als treballadors que cal informar els usuaris que, durant aquesta setmana, poden validar amb títols de transport caducats o esgotats. I també que els recordin, en cas que ho demanin, que la gratuïtat s’ha aplicat ara perquè el govern de l’Estat ha limitat als treballadors dels serveis essencials la mobilitat fins al 9 d’abril. “És un petit reconeixement a aquestes persones durant aquest període de màxima excepcionalitat”, recomana TMB als empleats que contestin als usuaris que preguntin al respecte. 

Més informació

Nou comentari