Una associació de VTC reclama deixar de ser VTC

Tem que la regulació que l'AMB aprovarà el 26 de febrer per limitar serveis com Uber i Cabify acabi afectant empreses que no són un "problema" pel taxi i proposa una nova llicència

L’associació Luxury VTC reclama deixar de ser VTC. El portaveu de la patronal, Sergi Aduà, detalla que han proposat al departament de Territori i Sostenibilitat la creació d’una nova llicència per a les empreses de VTC que operaven abans de 2009 perquè la futura regulació de l’AMB no perjudiqui el sector. El conflicte entre Uber i Cabify, que van entrar al mercat a través de llicències VTC, i els taxistes ha afectat les VTC tradicionals dedicades per exemple al transport per a alts directius, trasllats funeraris o xofers particulars en grans esdeveniments com el Mobile. “No som un problema pel taxi ni ho volem ser”, remarca Aduà. Exposa, a més, que el conflicte es limita a Uber i Cabify perquè volien fer de taxi. Ells, en canvi, donen un servei diferenciat: vesteixen amb gran formalitat, usen cotxes d'alta gamma i els conductors parlen idiomes, assenyala. "El taxi són el McDonalds i nosaltres som el Botafumeiro", ironitza el president de l'Associació de Conductors Autònoms de Barcelona, Andrés Modrego.

El portaveu de Luxury explica que una nova llicència, que proposa anomenar VTC tradicional o VTC gran turisme, evitaria que la regulació d’aquest servei els afectés. L’AMB prepara un marc regulador en què aquestes empreses haurien d’operar i que, segons Aduà, podria ser perjudicial pel sector perquè aniria adreçat a Uber i Cabify i no a les VTC vertaderes.

Alguna de les mesures que l’AMB s'hauria de replantejar, diu, és el descans obligatori un dia a la setmana dels conductors i les jornades màximes de vuit hores. El president de l’Associació de Conductors Autònoms de Barcelona, Andrés Modrego, rebutja frontalment aquesta regulació: “No li puc dir a un magnat àrab que el conductor no està disponible perquè ha de descansar”. El portaveu de Luxury VTC reconeix que alguns treballadors han de fer jornades superiors a les 40 hores setmanals durant congressos o esdeveniments especials, però matisa que, quan és així, després se'ls compensa amb dies extra de descans, “com fan els bombers, per exemple”.

Territori no ho veu factible

Sobre la proposta d’una nova llicència per a les VTC tradicionals, fonts de Territori consultades pel TOT Barcelona avisen que no la veuen factible perquè negociar-la seria un camí molt llarg. L’Associació d’Empresaris de Cotxes amb Xofer (AECX) comparteixen la visió de la Generalitat i no contempla la creació d’una nova llicència. Tot i així, també estan preocupats perquè la regulació afecti l’activitat dels cotxes de luxe. “El problema és Uber i Cabify, no nosaltres”, afirma l’AECX.

Per la seva banda, portaveus de l’AMB manifesten a aquest diari que estan “estudiant les aportacions presentades en el procés participatiu” iniciat la passada tardor i que el 26 de febrer s’aprovarà el “reglament d’exercici de l’activitat” de les VTC. Per tant, no està clar que s’obligui en el futur marc regulador a les empreses a deixar que els conductors descansin un dia a la setmana, per exemple. Abans que el text s’aprovi a finals de mes, el president de l’Associació de Conductors Autònoms de Barcelona, Andrés Modrego, aposta per fer “pedagogia” i evitar que l’AMB elabori una regulació lesiva per a les VTC de sempre. “No es pot regular un sector sense saber com funciona”, critica.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?