Un error en la programació dels trens retarda l’estrena de tres estacions de la L10

TMB detecta un problema durant les proves de marxa en blanc i ho trasllada a Siemens

L’estrena de tres estacions de la L10 que havien d’entrar en funcionament aquest cap de setmana –Port Comercial-La Factoria, Ecoparc i ZAL-Riu Vella– haurà d’esperar. Un error en la programació dels trens que hi han de circular ha obligat a ajornar la inauguració, segons ha avançat la Cadena Ser i han confirmat al TOT Barcelona fonts coneixedores. El problema, en concret, es troba en el sistema informàtic encarregat que els trens frenin en el punt que toca, coincidint amb les portes d’andana perquè els viatgers en baixin i pugin.

Després que el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, anunciés que el 22 de març acabarien les obres i que, després de les proves que faria TMB, les estacions entrarien en funcionament el passat cap de setmana, el calendari patirà un canvi. El departament que lidera Calvet és l’encarregat de fer obres a la infraestructura del metro.

Les proves que ha fet TMB, anomenades marxa en blanc i consistents en la circulació de trens sense passatgers, han detectat que una imprecisió del sistema de programació fa que els vagons no s’aturin sempre on ho han de fer. Siemens, l’encarregat del sistema, va ser informada per TMB del contratemps i encara no ho ha esmenat. Així doncs, la data de la inauguració segueix sent una incògnita.

Els trens que circulen de forma automàtica, com és el cas de la L10, tenen un sistema informàtic que, tenint en compte les característiques de la via i de l’entorn –el clima, la velocitat, el recorregut, entre d’altres–, calculen quan ha de frenar el metro per coincidir amb les portes de les andanes. En el cas de les tres noves estacions, el sistema s’ha de revisar per ajustar-lo a les característiques de les estacions i aconseguir que els trens frenin de forma automàtica en el moment oportú.

Nou comentari