L’últim any de la T-10 a Barcelona va acabar amb rècord històric de vendes

El final de la T-10 va arribar després d’un any de rècord històric de vendes. És el que es desprèn de les dades de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) facilitades al TOT Barcelona, segons les quals l’any passat els usuaris de transport públic van comprar 31,4 milions de bitllets de T-10 d’una zona. Això suposa un augment respecte als 29,9 milions que es van vendre el 2018 i els 29,4 que els viatgers van comprar el 2017, segons xifres de l’ATM.

[r:1]

Fonts de l’ens –format en un 51% per la Generalitat de Catalunya, en un 49% per l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB i en una proporció mínima per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)– apunten que el creixement de vendes de la T-10 el 2019 no va ser excepcional. “Res fora del creixement habitual del sistema”, aprofundeixen.

[r:2]

A més, i a diferència del que ha passat altres anys, els usuaris no van aprofitar desembre per comprar més bitllets de l’habitual per evitar la tarifa de l’any següent. Aquests casos s’han donat, històricament, en anys en què l’ATM havia anunciat una pujada dels preus del transport públic. L’any passat, però, els viatgers no van comprar més targetes T-10 al desembre amb comparació de mesos anteriors. Molts distribuïdors –responsables de punts de venda de bitllets de transport– “van adquirir menys T-10” de les que havien demanat al desembre de 2018 ja que sabien que el bitllet desapareixeria, segons comenten fonts de l’ATM.

Nou comentari

Més notícies
Col·lecció de targetes de metro, amb una T10 (verda) i les T1 antigues / Laura Solé

La petita gran història de la T-10, la revolució del transport de Barcelona

La supressió d'aquest popular títol, estrenat el 2001 amb la integració tarifària, omple les xarxes de records nostàlgics i queixes dels usuaris

La T-casual serà multipersonal fins al març

TMB esgrimeix "motius tècnics" per justificar els dos mesos que passaran fins que sigui unipersonal