Tres-cents passatgers zombies per un vol cancel·lat al Prat

Els viatgers d'un vol de Norwegian a Nova York que havia de sortir ahir a les 19.25 hores van haver de baixar de l'avió 3 hores després d'haver embarcat i ara intenten que els recol·loquin

Els prop de 300 passatgers que han passat part de la nit voltant per l'aeroport del Prat per un vol cancel·lat a Nova York estan encara pendents que la companyia Norwegian els recol·loqui per poder arribar als EUA en un termini que no esguerri del tot les seves vacances o les qüestions de feina o personals que motivin el seu viatge. 

El vol DY7195 havia de sortir ahir a les 19.25 hores i arribar a l'aeroport de Newark a les 4 de la matinada (hora catalana). En lloc d'això, els passatgers van embarcar ja amb retard, a les 18.45 hores per fer un viatge penós cap enlloc. Van estar-se tancats dins de l'avió, amb l'aparell aturat, i amb explicacions vagues, cada tres quarts d'hora, que anunciaven "problemes tècnics".

Passatgers del vol de Norwegian a Nova York que sortia aquest divendres al vespre de Barcelona / Tot Barcelona

Passatgers del vol de Norwegian a Nova York que sortia aquest divendres al vespre de Barcelona / Tot Barcelona

Passades aquestes tres hores, el propi pilot ha anunciat als passatgers que havien de baixar de l'avió i que el vol s'havia cancel·lat perquè "no era segur". Tot plegat va fer que els tres centenars de passatgers es trobessin a les 23,45h un altre cop a l'aeroport, a l'àrea de recollida de maletes i sense cap informació de la companyia.

Malgrat que el pilot els havia dit que trobarien l'oficina de la companyia oberta per informar-se i reclamar, quan van ser a la zona de les cintes transportadores d'equipatges van veure que estava tancada i barrada, com es veu a la foto que teniu sobre aquestes línies. I les maletes van trigar una hora i mitja a arribar. El pilot va acostar-se a parlar amb els passatgers –va ser l'únic que va "donar la cara", segons indiquen passatgers afectats al TOT Barcelona, però no va poder fer res per ajudar-los.

Un cop van poder sortir cap a la zona dels mostradors de facturació, finalment allà van trobar dos treballadors de la companyia per atendre les reclamacions, però estaven desbordats i la cua era molt llarga, cosa que va fer que els que viuen a Barcelona i la rodalia preferíssim marxar a dormir amb la previsió de tornar al Prat avui per continuar els tràmits i aconseguir plaça en algun altre vol cap a Nova York. La resta no sabien on haurien de passar la nit.

"El més prudent era anul·lar el vol", diu la companyia

Els portaveus de la companyia, interpel·lats aquest dissabte al matí pel TOT Barcelona, s'han limitat a dir que hi havia problemes tècnics. "L'avió tenía un problema tècnic que pensàvem que podíem resoldre in situ, però després de treballar-hi unes hores es va veure que no era així i que el més prudent era anul·lar el vol", han indicat. "Som conscients de les molèsties que pot generar entre els passatgers afectats, però amb la seguretat no prenem mai cap drecera. L'avió ha d'estar en estat de volar al 100%", han afegit.

Sobre com podran fer finalment el viatge els passatgers afectats, Norwegian assegura que "en la mesura que hi ha places lliures en els següents vols, se'ls va recol·locant" i que "també hi ha l'alternativa d'acomodar-los en itineraris amb escala, via Londres o Escandinàvia". Però els portaveus no tenen dades per facilitar sobre quants han sigut reubicats ja i quan es preveu que s'hagin pogut recol·locar tots els afectats, un procés que pot resultar bastant difícil en plena temporada alta.

Respecte de les queixes per falta d'informació, la companyia apunta que són "habituals" en aquestes situacions, però considera que ha donat explicacions suficients perquè "tots ells van rebre un correu i/o un SMS informant-los dels seus drets i les opcions disponibles", que inclou reclamar el reemborsament dels diners del bitllet i deixar córrer el viatge.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?