260 metres. 8 minuts. És el temps que trigues a fer el transbordament entre la L3 i les L4 i L2 de l’estació de metro de passeig de Gràcia. Tot plegat, amanit amb aglomeracions i molta escalfor a l’estiu. És un càlcul que va fer l’associació de Promoció del Transport Públic, que queda plasmat en un mapa que agrupa els serveis de transport de Barcelona, que inclou el temps de transbordament i de viatge de cada transport. Segons expliquen, la raó per la qual aquest trajecte és tan llarg és un pàrquing subterrani construït el 1967, aquest va impedir que l’enllaç entre la línia groga i la verda tingués el camí més curt.
El segon transbordament més pesat el té Sants Estació, que aplega dues línies de metro, Renfe Llarga Distància i Rodalies. Segons els càlculs de la Plataforma, anar de la línia blava a la vermella són quatre minuts caminant, mentre que si el que vols és passar de Renfe al metro, hauràs de fer un camí de vuit minuts, com a passeig de Gràcia. I Diagonal?
Els transbordaments més curts
A l’altre extrem hi ha l’estació Paral·lel, on el transbordament entre la línia groga i la línia verda dura un minut i sense escalfors extremes ni aglomeracions. També es fa curt el canvi entre la línia L2 i l’L10, que dura també un minut. També destaca per la seva rapidesa el canvi a La Sagrera, que té un dels millors intercanviadors de la xarxa de metro, Rodalies i autobús interurbà. Per fer el transbord entre la línia vermella i Renfe només necessitarem caminar un minut. I Universitat, molt cèntrica, podria semblar un infern però no ho és: per anar de la línia vermella a la lila només haurem d’invertir 2 minutets.