TMB frena la crisi de l'amiant i assegura que no se n'han detectat nous casos

L'empresa que gestiona el metro manté en 25 la xifra d'afectats tot i que remarca que no són greus

No hi ha nous afectats per amiant. És l'anunci que ha fet aquest dimarts Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) després de fer noves proves als treballadors de la seva plantilla durant l'últim mes. Així, la xifra es manté en 25 afectats, segons la mateixa empresa, però "cap" és "greu". Mentrestant hi ha 329 persones que ja no treballen al metro però que ho han fet en algun moment durant els últims 15 anys i que encara estan pendents de començar les visites mèdiques. Primer els valora un especialista en pneumologia per fer una anàlisi de la possible exposició a l'amiant i, si és així, se'ls deriva als metges de la sanitat pública. Del total de 1.064 professionals de TMB cridats a la revisió durant aquest mes, ja s'hi ha sotmés el 83,5%.

Pel que fa als casos fins ara coneguts, 22 d'ells són per engruiximents pleurals, dos de plaques pleurals no calcificades i un de placa pleural calcificada. Segons TMB, els treballadors afectats no han requerit atenció mèdica i simplement "s'ha recomanat un control periòdic més freqüent dins del programa de vigilància", recull l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Mentrestant, hi ha una persona més que encara espera el diagnòstic després d'un període d'observació i incapacitat temporal.

A l'àmbit de les instal·lacions, finalment l'empresa pública ha descartat la presència d'amiant en la pintura bituminosa antisonora dels cotxes que operen a la línia 3. A més, la pintura de 12 cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ja havia estat certificada documentalment com a lliure 'amiant, així com les sèries 2100 i 5000. Els fabricants dels trens més moderns, de les sèries 5000, 6000 i 9000 han certificat que ja es van fabricar sota la normativa que prohibeix l'ús, producció i comercialització de l'amiant.

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?