TMB defensa la seva gestió de l'amiant al metro i censura la vaga pel MWC

El conseller delegat Enric Cañas recorda que el conveni segueix vigent i que actualment no hi ha cap treballador exposat a fibrociment

El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Enric Cañas, ha censurat la convocatòria de vaga parcial al metro durant el Mobile World Congress 2019, aprovada la vigília en dues assemblees de treballadors. "No existeixen motius objectius per a una vaga, estem en l'últim any del conveni i fem una gestió rigurosa de l'amiant", ha defensat el portaveu de l'empresa pública, en referència a l'anàlisi que està fent TMB sobre la presència de fibrociment al suburbà barceloní. No s'ha pronunciat sobre l'optimisme o pessimisme de TMB per aconseguir aturar la vaga i s'ha limitat a asseverar que "cal buscar solucions" i que "no tenir vagues és prioritari per a qualsevol empresa".

Més info: Els treballadors del metro convoquen una vaga de 2 hores per torn durant el MWC

Cañas ha criticat que la modalitat de vaga que han aprovat els treballadors del metro –aturades de dues hores a cada un dels tres torns– "té conseqüències molt desproporcionades per a la ciutadania i la imatge de Barcelona". L'assemblea de la plantilla preveu aprovar la setmana vinent la convocatòria formal de la protesta, el que iniciarà la preceptiva mediació de la conselleria de Treball. Preguntat per si ja hi havia alguna data de reunió entre la direcció de TMB i els representants sindicals, Cañas ha precisat que l'empresa no preveu obrir la negociació fins que li arribi la convocatòria de vaga. La taula de negociació, quan es constitueixi, tindrà cares noves perquè aquest octubre precisament va ser destituït Marc Grau, director del metro, a qui els sindicats havien demanat en vàries ocasions la dimissió. Les seves funcions les va assumir directament Enric Cañas.

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, no veu motius a una nova vaga de metro / TMB

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, no veu motius a una nova vaga de metro / TMB

Els treballadors protesten fonamentalment per tres punts: la gestió de l'amiant, una tanda d'acomiadaments disciplinaris i el temor a una progressiva reducció de la plantilla per l'automatització del tancament d'estacions. "Actualment no hi ha cap treballador exposat a amiant, en la primera mostra de 600 treballadors es van detectar 12 casos de manifestacions pleurals que demostren que van estar exposats a aquesta substància sense que això derivés en cap malaltia", ha contraposat. "Seguim el protocol estandaritzat i tots els qui treballen amb qualsevol material que pugui contenir amiant ho fan amb empreses especialitzades darrere", ha afegit.

El conseller delegat ha recordat que el fibrociment "va ser legal durant molt de temps" i que estudis de casos similars assenyalen una prevalència de manifestacions pleurals d'entre el 4% i el 13% de mitjana. Pel que fa a una eventual afectació als viatgers, Cañas ha procurat donar un missatge de tranquilitat: "No hem trobat cap fibra d'amiant en les anàlisis de l'aire, estem en valors propis d'un ambient descontaminat". Pel que fa a les portes automàtiques, Cañas nega que afectin als llocs de treball i subratlla que en els darrers quatre anys la plantilla de TMB s'ha incrementat en 550 persones, més de 300 de les quals al metro.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?