L’empresa pública TMB ha resolt el cas del polèmic missatge que va enviar per un canal intern –”Ojo, 3 carteristas sudamericanos”– assumint que va ser “desafortunat” però sense aclarir quines mesures prendrà. Segons ha respost a Twitter el compte oficial de la companyia, el missatge va implicar un “contingut improvisat” que “no tenia cap voluntat despectiva ni racista”. Tanmateix, ha afegit: “Prendrem les mesures perquè, encara que sigui de forma involuntària, no es tornin a produir missatges com aquest”. És a dir, no s’aclareix el com, però es garanteix que no tornarà a passar.
Entitats com SOS Racisme o Unitat contra el Feixisme i el Racisme havien demanat explicacions a l’empresa pública després que un responsable de TMB enviés aquest missatge a alguns conductors d’autobús. Els fets els va denunciar el sindicat COS, que ho va considerar “estigmatitzador” cap a les persones migrants. En el mateix sentit, el diputat de la CUP al Parlament Vidal Aragonés en va demanar responsabilitats i va reclamar un procediment de sanció a qui l’hagués redactat.
Finalment, però, la companyia de transports metropolità s’ha limitat a remarcar el seu antirracisme i a apuntar que mantenen la seva disposició “a millorar i col·laborar” amb les plataformes que treballen “per la igualtat, amb l’objectiu d’avançar cap a una societat més justa”.